Dick Wolf neve egybefonódott a bűnügyi és jogi sorozatokkal. Rajta kívül egyetlen producer sem mondhatja el magáról, hogy 1990 óta (azaz 33. éve) minden egyes tévés évadban képernyőn volt legalább egy sorozata. Ez persze azt is jelenti, hogy a tévéiparban a Dick Wolf Films neve egyenlő a stabilitással, és ha valaki biztos nyugdíjra vágyna, javasolt egy izmos önéletrajzzal bekopogni nála.
Az egyetem után a reklámiparban helyezkedett el, a Crest fogkrém (az amerikaiak kedvenc fogkréme, de tényleg, nem duma) egyik ikonikus szövege is neki köszönhető. Volt még pár sikeres kampánya, de ebben a melóban nem igazán élhette ki kreativitását, így 1985-ben a barátai unszolására Hollywoodba költözött, és megírt pár filmforgatókönyvet, majd a Hill Street Blues (Külvárosi körzet) egyik írója lett.
Minden a történetről szól. Ha jó a történet, az emberek nézni fogják.
Ami ezután jött, az meg történelem, ahogy szokás mondani, Wolf a Miami Vice-ban kitanulta a producerkedést, pár sorozatban még íróként is dolgozgatott, majd 1990-ben megalkotta a Law & Order-franchise-t, ami azóta képernyőn is van. A Mariska Hargitay főszereplésével készülő Special Victims Unit című spinoffja (itthon a rémes “Esküdt ellenségek: Meggyalázott áldozatok” címmel vetítették) a 24. évadát tapossa, amivel rekorder az amerikai televíziózásban: a leghosszabb ideje képernyőn levő főműsoros, fikciós sorozat megelőzve a 22 évadot megélő anyasorozatot.
Wolf átszabta a tárgyalótermi drámák műfaját, hiszen addig ez a műfaj az ügyvédekről szólt, a Petrocellikről, Perry Masonökről a Matlockokról, akik az ártatlanok és igaztalanul megvádoltak védelmére esküdtek fel, nála viszont az ügyészség van a központban, a törvénykezés egyik eszköze, a lakosságot a bűnözők és terroristák ellenében hősiesen védő szervezet – no meg a rendőrség, a Dragnet korára visszautalóan makulátlannak beállított nyomozókkal.
Nem lehet franchise-t építeni igazán szilárd, visszatérő karakterek nélkül.
Mindig is szeretett franchise-ban gondolkodni, nem véletlen, hogy a Law & Order összesen hat sorozatot termelt ki. 2012-ben indította be a Chicago-szériákat a. Chicago Fire című tűzoltós sorozattal, amihez 2013-ben csatlakozott a Chicago PD, a rendőrökről szóló spinoff, majd Chicago Med, a kórházas testvérsorozat (volt egy Justice alcímű is de azt egy évad után elkaszálták). Tulajdonképpen megcsinálta a Harmadik műszakot, csak három darabra bontva, amiért az NBC nem győz neki elég hálás lenni, mert sorozatai ugyan már nem tudnak kiugróan magas nézettséget, de stabilan hozzák az átlagot, kiszámíthatóak és olcsók.
A legfrissebb produktum az FBI három sorozata , melyek a fentiekkel egyetemben – és most tessék megkapaszkodni a fotelkarfa kopottas szövetében – ugyanannak a tévés univerzumnak az elemei, sőt, amiben még olyan sorozatok is léteznek, mint a Homicide, a New York Undercover vagy a Conviction. A szereplők rendszeresen átjárnak egyik sorozatból a másikba, szóval olyan ez, mint a moziban a Marvel Univerzum, mínusz színes pizsamák és bazinagy kalapácsok.
A titka egyrészt abban rejlik, hogy elképesztő a munkabírása: 76. évét taposva minden aktív sorozatának minden forgatókönyvét elolvassa és véleményezi, sőt, a mai napig ír is, bár egyre kevesebbet. A másik, hogy jókor volt jó helyen: a kilencvenes években nagyon jókor lépett színre, hiszen az ország javában vívta a kilátástalan drogháborúját, és az átlagembernek kellett, hogy este tízre helyreálljon a lelki békéje, és azt lássa, a rossz embert bezáratta a magas, kellemes baritonú, fess ügyész.
A televízió egy nagyszerű médium. Ha csinálsz valamit, ami jó, elmondhatod az embereknek. Ha olyat csinálsz, ami kiváló, akkor elmondják egymásnak.
Történetei 90%-ban a 42. percre (ha nem, akkor a duplarész vagy tripla crossover végére) lezárást kapnak, és a tévénéző megnyugodhat, hiszen helyreállt a rend, a gonoszt elkapták, és bűnhődni fog. Nüanszos ábrázolás, a David Simon-sorozatokra jellemző mélység vagy rétegek nem nagyon játszanak az ő világában, de nem is 1,2 millió nézőnek gyártja őket, hanem (világszerte) 50-60 milliónak.
Gyakran merít inspirációt a mindennapi életből és a saját tapasztalataiból. Egyszer egy taxissal beszélgetett, és tőle hallott valamit, amiből később egy egész epizódot írt. A taxis idea by (ötlet) creditet kapott, ha minden igaz (ezt leellenőriznünk sajnos nem sikerült). Azt vallja, hogy a valóságnál jobb forgatókönyvíró nem nagyon van, így a stábja kutatással foglalkozó részlege nap mint nap összeszedi neki az aktuális, érdekes bűneseteket, melyekből a sorozatai táplálkoznak.
A legújabb sorozata, az FBI 5., az FBI: Most Wanted a 4., a legifjabb, Budapesten forgatott FBI: International a 2. évadát tapossa, de a következő évados berendelés már a zsákban, és ha ugyanazt a minőséget tartják a szériák, mint eddig, akkor lesz még történet bőven a szövetségi bűnüldözőkről.
Az FBI-franchise epizódjait itthon a TV4 vetíti., Hamarosan érkezik az FBI 5., az FBI: Most Wanted 4., és a FBI: International 2. évada.