A megállapodást kipattanásakor, szeptember elején a szakértők hitetlenkedve fogadták, de miután távozását a Hondától múlt szerdán hivatalosan bejelentették, már egyértelmű volt, Marquez csak a Ducati egyik privát csapatánál, a Gresininél köthet ki.
A nagy bejelentés végül csütörtök reggel, a hétvégi, Indonéziai Nagydíj pénteki indulása előtt érkezett meg:
A 30 éves motoros a leggazdagabb, legnagyobb istállót, a Repsol Hondát hagyja el a mezőny talán legkevésbé tehetős, családi vállalkozásban indult és üzemeltetett csapatáért.
Megállapodása mindössze egy évre szól, állítólag, mert 2025-től már KTM-re ül át, ám inkább azért, hogy jövőre, amikor több gyári motoros szerződése is kifut, szabadon választhasson, hol folytatja.
Marquez 2012-es MotoGP-bemutatkozása óta csak a Repsol Hondával indult, és halmozott sikert sikerre. Mind a hat MotoGP-világbajnoki címét velük szerezte, összes, 59 MotoGP-győzelmét és 101 dobogója mindegyikét a japánokkal jegyezte.
A Gresini 2002 óta, a királykategória átnevezésétől indít csapatot a MotoGP-ben. 2006-ig 14-szer győztek, ám aztán egészen hosszú szünet következett a sikerekben, csak tavaly, Enea Bastianinivel tudtak visszatérni a dobogó tetejére, négyszer.
Marquezhez fogható sztárpilótájuk sosem volt, leginkább fiatal tehetségeknek adtak lehetőséget az elmúlt 20 évben.
Segíthetett a megállapodásnál, hogy Marquez öccse, Alex Marquez már a Gresini motorosa, idén érkezett a Hondától, és már egy sprintgyőzelmet is szerzett. Pozitív tapasztalatai biztosan megkönnyítették a tárgyalásokat, az öcsi győzhette meg a bátyját, érdemes lehet bevállalnia egy privát csapatot, ha ott Ducatit hajthat, ami a mezőny legjobb gépe.
Mivel a Gresini jövőre is csak múlt évi Ducatikat kap, az anyacéget nem igazán izgathatta a Marquez-biznisz,
a legújabb fejlesztéseket nem ő fogja megkapni és kipróbálni, a gyár által preferált motorosokat ezzel nem éri hátrány az ellátások során. Legalábbis kezdetben, mert ha Marquez gyorsan topformát mutat, vagy nagyon belelendül, sanszosan a legjobb bánásmódban részesül majd ő is.
A Gresininek pedig már csak marketingszempontból is megérte megszerezni Marc Marquezt,
a MotoGP jelenlegi legnagyobb nevét, akivel olyan szponzorokat érhet el, amikről előtte csak álmodhatott.
2024-től tehát elméletileg újra a legjobb, egészséges Marquezt láthatjuk, immár a mezőny legjobb márkájával, még ha az akkor nem is lesz a legújabb Ducati-modell.
Addig Marqueznek viszont még van hat versenyehétvégéje a Hondán,
ezek közül az első pénteken indul Indonéziában, és minden mozzanatát élőben nézhetik a Network4-en: a NET4+-on semmiről nem maradhatnak le, de az összes vasárnapi futamot az ARENA4-en is láthatják.