A népszerű tévésorozatok és filmek mindig is hatottak a közönségre, közízlésre, divatra – elég arra gondolni, hány nő kért a fodrászától a kilencvenes években Rachel-hajat. A helyzet azóta sem változott: A vezércsel miatt az amerikai fiatalok sakkozni kezdtek, A szürke ötven árnyalata miatt a mainstream média témái közé került a BDSM-szex, a Trónok harca a megszokott műfajok közé emelte a fantasyműfajt az átlagnézőnek.* Az Emily Párizsban jelmezei annyira keresettek, hogy még Instagram-oldal is indult, hogy a rajongók könnyebben megtalálják a sorozatban látható ruhákat. Marlene Dietrich és Katherine Hepburn nélkül pedig ki tudja, mikor jöttek volna divatba a női nadrágok?
Szóval a műsorok, szereplőik divatformáló ereje nem páratlan, az viszont igen, ha olyan személyre gyakorolják, aki alkatilag is, hivatalból is tartózkodik a köznapi megnyilvánulásoktól – jelen esetben Katalin hercegnére. A Page Sixen ugyanis azt olvassuk, hogy A korona című sorozat miatt Catherine Middleton öltözködése jelentős fordulatot vett. A jelenség, röviden összefoglalva: a drága, elegáns, alkalmibb stílusát egyszerűbb, továbbra is elegáns, de üzletasszonyosabb és megfizethetőbb ruhák váltották fel. A jelenség oka sajtóértesülések szerint legalább részben az, hogy A korona hatodik, záró évadában már az ő karaktere is meg fog jelenni, és ezért pr-szempontból sokkal jobb neki, ha nem egy, a valóság talajától messze szállt nőnek tűnik a való életben.
A korona ugyanis egy nagyon sikeres sorozat, de a szereplői valós alakok fikcionalizálva – szóval nem mindig alapszik tényeken az, amit mondanak és tesznek, ám a nézők hajlamosak ezt hinni róluk. Ami tehát a sorozatban látható, az visszaüthet rájuk. Katalin hercegné (és kommunikációs csapata) is csak annyit tudhat, hogy november 16-án a Netflixen megjelenik az évad első fele, és abban már szerepelni fog. Érthető hát, ha próbálkoznak valamivel, hogy ne találjanak fogást rajta olyan könnyen – a US Weekly szerint a hercegné attól fél, hogy egy kivételezett helyzetben lévő fiatal nőként fogják ábrázolni, aki így nem ébreszt szimpátiát, a való életben mostanában ezért is hord megfizethetőbb árú, megközelíthetőbb stílusú, dolgozó nő képét sugalló ruhákat. Úgy értesültek továbbá, hogy II. Erzsébet királynő halála óta szeretné, hogy erős vezetőként tekintsenek rá, aki a királyné szerepét egy új generációnak definiálhatja, ehhez például stylistok segítségét is kérte. Ha még emlékeznek, éveket töltött elegáns kabátruhákban a nyilvánosság előtt.
A Page Six megkérdezett egy, az angol királyi családdal foglalkozó szakértőt, Kinsey Schofieldet, aki szerint inkább arról van szó, hogy ezekben a ruhákban határozottabbnak, tettrekészebbnek érezheti magát, és jobban hasonlít néhai anyósága, Diana hercegnére is, akinek főnökasszonyos stílusától el voltak ájulva a divatlapok, miután rövidre vágatta a haját, és elkezdett blézereket hordani.
„A valóság talaján maradva, azt hiszem, a stílusfejlődése egyenes következménye annak, hogy a királyi családban is változik a helyzete. A családja egy lépéssel közelebb került a koronához. Elvárják tőle, hogy érettebbnek és királyibbnak hasson.” Azzal viszont egyetért, hogy amikor a hercegné a Zarában vagy a J. Crew-ban vásárol, sokkal közelebb áll a többség valóságához, amivel rokonszenvet ébreszt.
Frissítés: közben bemutatták A korona új évadát, itt egy közös fotó a hercegnét és a herceget alakító színészekről, Meg Bellamyről és Ed McVeyről.
*Igen, ott voltak A gyűrűk ura-filmek is, viszont annak közönsége és rajongótábora még mindig nem teljesen fedte le a mainstreamet, és persze azokhoz el kellett menni moziba. Egyébként meg Lucy Lawless jobb Galadriel lett volna.