Hogyan gondolunk Selena Gomezre? A kérdés persze költői, hiszen viszonylag ritkán gondolkozunk úgy általában véve Selena Gomez státuszáról, de ha mégis megtennénk, akkor nagyon gyakran gondolunk rá énekesnőként. Ez valahol érthető, hiszen tényleg egy énekesnőről beszélünk, ugyanakkor minden jel arra mutat, hogy Gomez szép lassan visszatér oda, ahonnan indult: a mozivászonra, vagy persze a tévéképernyőre.
Hogy mekkora művészi okai vannak ennek, az kérdéses, de kereskedelmileg azért határozottan indokolható: Selena Gomez 2020-ban adott ki utoljára albumot, Rare címmel, és bár a kritikusok meglepően lelkesek voltak vele kapcsolatban, az emberiség maradék része újra jelét adta annak, mennyire nem érdekli a kritikusok véleménye, és bár felküzdötték Gomezt az amerikai lemezlisták első helyére egy rövid időre, igazából nem erről szólt az az év. Azóta pedig úgy tűnik, hogy nincs is kilátásban új lemez, miközben színésznői pályáján látványosan sűrűsödnek az elfoglaltságai. 2021 óta állandó szereplője a Gyilkos a házban című vígjátéksorozatnak (főszereplő: Steve Martin), a 31 éves színésznő pedig talán soha nem részesült ennyire lelkes fogadtatásban, mint ezzel a projekttel. Nem véletlen, hogy jelenleg a sorozaton kívül három mozifilm is várható a Selena Gomez nevével, igaz, ezekhez még nem írtak ki pontos megjelenési dátumot.
Tulajdonképpen nézhetjük úgy is, hogy a hozzá hasonló „tenyésztett hírességek” többségével szemben (tulajdonképpen fiatalkora első pillanatától kamerák előtt élt), neki nem a színészkedés a mellékvágány, hanem a zene. Nehéz is lenne mást mondani, hiszen A Barney és barátai című sorozatnak köszönhetően már 2002-ben, tehát kilencévesen megismerhette a világ, bár fiatalkorából nyilván a Hannah Montanára a legbüszkébb, esetleg persze arra, hogy 2005-ben a Walker, a texasi kopó című sorozat egy epizódjában is feltűnt a tesztoszteron-isten Chuck Norris társaságában. Amire kevésbé büszke, az valószínűleg a 2013-as Spring Breakers – Csajok szabadon című film, bár egy tekintetben fontos fordulópontról beszélünk: ez volt az első film, amiben már nem kifejezetten gyereket alakított.
Karrierjében sajnos egyelőre nem is igazán a filmek vagy lemezek voltak a fordulópontok – bár mindkét területen nagy sikereket ért el -, hanem a betegsége: amikor 2018-ban szakított Justin Bieber énekessel, kiderült, hogy nemcsak „egyszerű” mentális problémái vannak, hanem bipoláris zavarai. „Sok különböző dolgon átmentem, mire rájöttem, hogy bipoláris vagyok. Minél több információt tudtam meg a betegségről, annál többet segített. Már nem félek tőle így, hogy ismerem” – mondta Gomez, akinek a gyógyszeres kezelés mellett terápiára is járnia kellett, de valószínűleg veseátültetésre is ennek a kezelésnek a szövődményei miatt volt szüksége 2017-ben.
Története egész más megvilágításba helyezett mindent, amit Hollywood tudni vélt róla. A betegsége mélységeiről és a bipolárisként élt hétköznapjairól dokumentumfilm is készült, itt legyen elég annyi, hogy saját bevallása szerint éveken keresztül fontolgatta az öngyilkosságot, gondolván, hogy a világ jobb hely lesz nélküle. Az eset azért is fontos, mert bár Selena Gomez közege a közmegegyezés szerint is sok bipolárist mutat fel, előtte csak nagyon kevesen mertek beszélni a problémáikról, pláne úgy, hogy épp karrierjük csúcsa felé tartanak.
Az utóbbi időben szerencsére már megint azzal van tele a sajtó, hogy épp szerelmes-e, és ha éppen igen, akkor kibe, ami talán annak is a jele, hogy már nem kell attól rettegni, hogy Selena Gomez lesz a következő tragikus sorsú celeb.
Ezeket az információkat ismerve egészen máshogy nézi az ember például a 2014-es Sodródva című filmet, amiben bár csak mellékszerepet kapott, de így is be tudta mutatni az egy váratlanul sikeres zenekarról szóló filmben, hogy jóval több van benne is, mint pár gyerekműsor. A film december 9-én látható a FILM4-en, a következő két nap éjjelén még kétszer is megismétlik.