A legjobb Super Bowl 2024 reklámok: David Beckhamtől Chris Prattig

A Super Bowl a profi amerikaifutball-liga évenkénti nagydöntője, amely nem csak a sportrajongókat szokta lázba hozni, hiszen minden évben látványos, sztárokkal teletűzdelt eseményről van szó. [De Super Bowl mégis csak a sport rajongóinak a legfontosabb; ha közéjük tartozik, vagy csak érdeklődik, itt minden fontos hírt megtalál az NFL-ről, kiváló sportos kollégáinktól! – szerk.]

A nagyszabású szórakoztató műsorok időnként olyan botrányok tarkítják a Super Bowlt, mint amikor 2004-ben Justin Timberlake letépte Janet Jackson felsőjének egy részét, szabaddá téve az énekesnő egyik mellét. 2007-ben Prince erotikus árnyjátéka miatt állt a bál, de szinte minden évben van valami, amiről hetekig lehet beszélni.

Idén az eseményre február 12-én kerül sor. Mivel ez a legdrágábban értékesíthető reklámidő az amerikai televíziózásban, csak a legnagyobb cégek vásárolják be magukat a százmilliók által követett rangadó szüneteibe, ahol idén az egyik fő fellépő Tiësto lesz. A Las Vegas-i döntőre, amire a jegyek rég elfogytak, már csak 9815 dollárért (3,47 millió forint) lehet belépőt vásárolni másodkézből. Egyébként a címvédő Kansas City Chiefs és a San Francisco 49ers fog megmérkőzni egymással.

Az ország legnagyobb vállalatai tehát milliókat költenek arra, hogy vicces, okos, megható és gyakran egyenesen vad reklámokat készítsenek az éves sporteseményre. A hirdetők nem sajnálják a pénzt, hogy megnevettessék, megríkassák a nézőket, vagy összekovácsolják őket. Hetekig, hónapokig megy a kampányok előkészítése, a közösségi médián harangozzák be az eseményt, szóval megpróbálják a legtöbbet kihozni a történetből. Ez gyakran hírességek, főleg színészek szerepeltetésével is jár.

Most, hogy Jason Sudeikis és a foci a Ted Lasso című híres soroztának köszönhetően elválaszthatatlanul összekapcsolódott, a színész a szupersztár Lionel Messi (világbajnok argentin válogatott labdarúgó) mellett szerepel ebben a Michelob Ultra (könnyű, világos sör) reklámban, amelyben Messi a tengerparton vezeti a labdát, Sudeikis pedig eljátszik a gondolattal, hogy beszáll.

Tavaly a Budweiser nem szerepeltette reklámjaiban a cég ikonikus Clydesdale-lovait – és ez néhány eléggé rossz néven vették. Idén úgy tűnik, hogy ezt orvosolni fogják, bár egyelőre csak egy előzetest mutatnak a reklámból.

Jenna Ortega, a Wednesday sztárja nem sört, hanem chipset reklámoz: a Doritos nevű márka Dinamitas nevű termékét. Mint kiderült, ezek mostanában kisebb ráncfelvarráson esnek át, mind csomagolásilag, mind beltartalmilag, de hamarosan új ízekben lesznek elérhetők. Egyébként egy dinamit kinézetű, csavart henger alakú, nagyon erős chipsről van szó.

Maradjunk a chipseknél: Chris Prattre bajuszt ragasztottak, hogy szemezni tudjon Pringles kabalafigurájával. A hasonlóság jelentős

A Reese’s nevű édességgyártó rettenetesen édes terméke nagyon kedvelt az USA-ban, és világszerte – már ha valaki szeretne cukorsokkot kapni egyetlen falattól [felháborít ez a megvető megközelítés az emberi lét egyik ilyen szép ajándékával szemben, de hát nem vagyunk egyformák – szerk.]. Szóval nem sokat tudni arról, mire készülnek, a reklám története szerint ez a nő éppen megtudja, hogy változtatni fognak a recepten, és ez kicsit kizökkenti a nyugalmából.

A Nerds nevű másik édességgyártó reklámjában Addison Rae influenszer, táncolóstiktok-tartalomgyártó és hobbiból énekes-színésznő a Flashdance-t idézve tanít egy rejtélyes alakot táncolni. Hogy ki az, az majd kiderül, addig is nekünk szegezik a kérdést: kit instruál Addison Rae?

Úgy tűnik, az NFL világát a sör és cukorkagyártók uralják, jöjjön hát az M&Ms reklámja, amelynek egyik sztárja a mogyoróvajjal töltött édesség, illetve egy különleges gyémántgyűrű, amit azoknak készítenek mogyoróvajból, akik nem nyernek semmit. A Super Bowl nyertesei ugyanis bajnoki gyűrűt vehetnek át.

Az Uber Eats nem kisebb neveket, mint David és Victoria Beckhamet szerződtette le. Az ételkiszállító cég reklámjában a házaspár egy korábbi, netflixes sorozatuk vicces pillanataira utal vissza, miközben Beckhamné úgy tesz, mint akinek nem jut eszébe a Super Bowl neve, és arról beszélnek, hogy „Jessica” Aniston is szerepel majd a reklámban, amely végül a nagy meccs alatt kerül adásba.

Az 58. Super Bowlt magyar idő szerint február 12-én 0.30-tól élőben közvetítjük az ARENA4-en és a NET4+ oldalán.