A Superbike- és a Supersport-világbajnokság mezőnye a hét elején már felkészült az ausztráliai nyitóhétvégére, a tesztről, illetve az idei esélyekről bővebben is beszámoltunk. Ott és akkor, pontosabban utána, a Pirelli gumielemzései során derült ki, hogy az újraaszfaltozott Phillip Island-i pálya új burkolata eszi a gumit, így a vb-t szervező Dorna csütörtökön közölte,
a futamokat kerékcserével kell teljesíteniük a motorosoknak.
Mégpedig a Superbike-ban a 22-ről egyaránt 20-20 körösre rövidített első és második futamon a 9. és a 11. kör között kell megejteni a kötelező boxkiállást, míg a Supersport versenyein a 8. és a 10. kör között. Vagyis egyhuzamban maximum 11, illetve 10 kört lehet megtenni egy szett gumival. Ezzel párhuzamban minden motoros kap két-két garnitúra új gumit is. A hátsó abroncsokat kell mindenképp lecserélni, az elsőké opcionális.
A kerékcsere Phillip Islanden nem ismeretlen, 2018-ban, a Superbike második futamán volt már rá példa, akkor a túlzottan hűvös idő miatt fogytak el idő előtt a gumik, ezért tették kötelezővé a váltást. Előtte, 2013-ban a MotoGP futott bele hasonló problémába ugyanitt, ott is kötelező pit stopot írtak elő, ám abban a kategóriában motorcsere van, nem bíbelődnek kerékcserével, egyszerűen átpattannak a tartalék gépekre. A Superbike-ban és a Supersportban konkrétan ki kell venni a hátsó kereket, és újat kell rakni a helyére. Ilyet legutóbb tavaly Mostban, a csehországi futamon láttunk, amikor eső után száradó pálya miatt kellett új gumi, így kerékcserére jöttek a pilóták.
Egyelőre nem tudni, hogy az esélyeket hogyan fogja befolyásolni a kényszerű pit stop, azt beszélik, a Ducatik végig tudtak volna menni egyseggel is, így minden bizonnyal az ellenfeleknek jön majd jobban a kényszerstop. A teszteken brillírozó BMW-s Toprak Razgatlioglu valószínűleg nem bánja a megszakítást, de nem lehet vele nagy gondja a gyakorlások leggyorsabb ducatisának, az újonc superbike-os, ám tavaly Supersport-bajnok Nicolo Bulegának sem.
A címvédő, szintén ducatis Alvaro Bautistát inkább lassan gyógyuló sérülése izgathatja, ami szerencsére épp a szezonrajtra látszik nagyjából rendbe jönni, míg a Yamaha új motorosának, Jonathan Rea-nek kifejezetten jól is jöhet a beiktatott pihenő: a hatszoros bajnok a hét eleji teszten bukott nagyot, elmondta, fizikailag nem lesz száz százalékos a nyitányon.
Mivel gyakorlatilag, a cserék miatt összesen négy sprintet láthatunk az 1. és a 2. futamon összesen, felértékelődhet a privát versenyzők szerepe is, elképzelhető, hogy rövidebb távon nagyobb eséllyel vehetik fel a küzdelmet a gyáriakkal. Jó lesz figyelni a ducatis kontingensre, a négyéves doppingeltiltásból visszatérő Andrea Iannonéra, a rutinos Danilo Petruccira és a tavaly még gyári Ducatit hajtó Michael Ruben Rinaldira.
A Network4-en az összes futamot élőben láthatják, közvetítéseink péntek éjfélkor, szombat hajnalban indulnak, majd vasárnap hajnalban, illetve kora reggel is közvetítjük a versenyeket. Összesen ötöt láthatnak, a két-két Superbike- és Supersport-felvonást, illetve vasárnap kora hajnalban a Superbike Superpole-futamát. A Superbike 1. és 2. futama szombaton és vasárnap is reggel 6-kor startol az ARENA4-en és a NET4+-on.