A színésznő nem keresett új munkát, csupán annyi történt, hogy a Chopard luxusékszereket gyártó cég felkérte, hogy tervezzen nekik – jelentette a Hollywood Reporter. Roberts már egy ideje a vállalat globális márkanagykövete [ez a reklámarc elegáns megfogalmazása – szerk.].
A színésznő most egy nyakláncból, fülbevalóból és egy ún. statement gyűrűből álló együttes megalkotásában vett részt, amelyek smaragd-, türkiz- és rubellitkövekkel vannak kirakva. A kollekció kövei közül kiemelkedik a smaragd, amelyet, mint a cég hangsúlyoz, etikusan bányásztak. Az ékszer egy 6225 karátos zambiai kőből készült, amelyet a cég nyers állapotában vásárolt meg, majd csiszolta és ékszerként hasznosította azt.
Caroline Scheufele tervező kezdeményezte a közös munkát a színésznővel, aki egyébként 2021 óta reklámozza a cég luxusóráit és ékszerkollekcióit. „Kezdetben kicsit partra vetett halnak éreztem magam, mert én voltam az, aki farmerben és tornacipőben sétált be” – mondja Roberts a márkával való munkáról. „De nagyszerűek voltak – igazán melegszívűek és barátságosak. Amikor Caroline felkért, hogy dolgozzak ezen a kollekción, azt gondoltam: ó, ez azt jelenti, hogy előléptetnek?”
A színésznő elmondása szerint két okból vállalta szívesen az együttműködést a vállalattal: egyrészt, mert családi cég, másrészt pedig hogy fontos nekik a fenntarthatóság. De azért a munkát is élvezte. „Miután kész lett ezt a kollekció, azt éreztem, hogy kell még ilyet csinálnom. Még soha nem vettem részt ilyen vállalkozásban, és az egészet nagyon varázslatosnak találtam, nagy örömöt szerzett nekem.”
Scheufele is így gondolja. Korábban is dolgozott már izgalmas emberekkel (Julianne Moore-ral, Marion Cotillard-ral, Rihannával és Mariah Carey-vel), és azt mondja, hogy ez szenvedéllyel és kreatív szikrával tölti meg a folyamatot. Ráadásul mindegyikük sajátos elképzelésekkel érkezett. „Mindig magam tervezek, és jó érzés olyasvalakivel dolgozni, aki nem ebből a világból jön. Jó látni, mit szeretnek a hírességek” – magyarázza Scheufele. „Mariah [Carey] a pillangókat szerette, Rihanna egy cipővel jelent meg, és azt mondta, hogy ugyanazokat a színeket szeretné a cipőből egy nyakláncra tenni. Julia sok népi ékszert szeret, olyanokat, amelyek mintha vintage-ek lennének. Ő is szenvedélyesen szereti a türkizkéket.”
A tervezési folyamat Robertsszel nyolc hónappal ezelőtt kezdődött. Amikor véglegesítették, mindössze hat hét alatt elkészült. „Az a nagyszerű Juliában, hogy pontosan az, akit a filmekben látunk” – mondja Scheufele. „Spontán és csodálatos. Bárkié is lesz ez az egyedi darab, örökre különleges lesz”. – tette hozzá. „Nem volt sok tapasztalatom a többi drágakővel, de a türkizt szerettem volna a kollekció részeként látni” – mondja Roberts. „Igazán egyedi, és olyan gyönyörű színe van, amely szinte önmaga különböző változataiként jelenik meg. Vegyítve ezekkel a hihetetlenül csillogó dolgokkal, szerintem nagyszerűen néz ki.”
Amikor egy-egy statement darab köré kell alakítani a stílust, Roberts a régi és megbízható csapatára támaszkodik, köztük Elizabeth Stewart stylistra, Genevieve Herr sminkesre és Serge Normant fodrászra. „Azt hiszem, pragmatikus vagyok” – magyarázza Roberts. „Az a jó abban, hogy ilyen régóta dolgozom ezekkel az emberekkel, hogy nem tervezzük meg, de leülünk és ötletelünk arról, hogy mi lenne jó, vagy mi lenne az, amit már rég nem csináltunk.”
Julia Roberts az ékszereket egy Carolina Herrera ruhával viselte a Chopard vacsoráján a Chateau Marmontban, amelyen Scheufele, magánügyfelek és Elton John is részt vett.
Ha azon gondolkodna, beújítana valami csecsebecsét a cégtől, mélyen a zsebébe kell nyúlnia. A kisebb darabok 1 millió forintnál indulnak, de Roberts szépségeiért vélhetően ennél jóval többet fognak kérni.