Megint itt van egy csodálatos nő, akiért megőrültek a férfiak. Az utóbbi években mintha eltűnt volna, pedig ez nincs így, csak kicsit távolabb lépett a rivaldafénytől – ő Michelle Pfeiffer.
A színésznő mostanában nem eredeti szakmája miatt elfoglalt: parfümöt dobott piacra, márkájának neve Henry Rose. Korábban a Lipstick on the Rim podcastban beszélt arról, hogy elhunyt apja, Richard inspirálta – és hogy neki magának is voltak kételyei azzal kapcsolatban, van-e értelme ezzel foglalkoznia. „Nem tudtam, hogy lehetséges-e egy olyan illatot megalkotni, amely a versenyképes a prémium illatok piacán” – mondta a műsorvezető Molly Simsnek, majd hozzátette: „a parfümkészítők folyamatosan azt kérdezték tőlem: hová vezet ez? […] Rájöttem, hogy amit megpróbáltam megfogalmazni, az az apám kölnije volt”.”
Mint Pfeiffer megosztotta hallgatóságával, néha nehéz számára megtalálni valamit, amit igazán szeret, ha illatról van szó, de amikor megtalálja, akkor minden összeáll – lett tehát egy illatcsalád, Pfeiffer pedig boldog és elégedett. Ettől függetlenül valószínűleg mindig színésznőként fogunk gondolni rá, nem véletlenül. Nézzük honnan indult, míg eljutott idáig?
Kaliforniában született, és bár szülei mindketten érdeklődtek a színész szakma iránt, hamar rájöttek, hogy nem ebből áll majd össze az életművük. 1976-ban érettségizett a Fountain Valley középiskolában, majd egy évig a Golden West College-ban tanult, ahol bírósági tudósítónak készült. Ám igazi hivatására akkor jött rá, amikor szupermarketben dolgozott pénztárosként a Vonsnál, egy nagy dél-kaliforniai élelmiszerláncnál. Húszéves volt, amikor elhatározta, hogy színésznő lesz, így szerzett néhány fényképet, és összeállított egy önéletrajzot, amelyben azt állította, hogy mindenféle dolgot csinált, ami persze nem volt igaz.
Viszont a Miss Orange County szépségverseny megnyerése reklámokhoz vezetett, majd egy kis szerepet kapott a televízióban. 22 évesen hozzáment Peter Horton színészhez, és nászútja során tudta meg, hogy megkapta első filmszerepét a Grease 2-ben. Később elváltak, majd három évig tartott a kapcsolata Fisher Stevens színésszel. Amikor ez nem működött, Pfeiffer úgy döntött, hogy nem akar tovább várni a saját családalapítással, és 1993 márciusában örökbe fogadott egy kislányt, Claudia Rose-t. Ugyanezen év november 13-án hozzáment az ügyvédből lett író-producerhez, David E. Kelleyhez, a Kisvárosi rejtélyek, a Chicago Hope kórház, az Ügyvédek. és a Boston Public alkotójához. 1994. augusztus 5-én megszületett fiuk, John Henry. A pár azóta is együtt van, ami igen ritka Hollywoodban, a gyerekek felnőttek és mindenki éli világát.
Visszaugorva az időben, Pfeiffer karrierje szépen épült, ennek mérföldköve volt A sebhelyesarcú című film, amiben Al Pacinoval alakított nagyot, és amelynek meghallgatásán véletlenül megvágta Al Pacinót egy törött üveggel.
Izgalmasnak tűnik, hogy komolyan fontolóra vették Maria szerepére a Hiúságok máglyája nagyjátékfilm-adaptációjában. Brian De Palma, aki A sebhelyesarcú című filmben rendezte, szívesen dolgozott volna vele újra. Ő azonban inkább egy másik irodalmi filmadaptáció, az Oroszország-ház szereplehetőségét választotta. Ekkor Melanie Griffith kapta meg Maria szerepét, és a szerepért a legrosszabb színésznőnek járó Razzie-jelölést kapta, míg Pfeiffer később Golden Globe-jelölést kapott az alakításáért.
A következő néhány évben Pfeiffer karrierje szépen alakult. A Sólyomasszony című fantasy-kalandfilmben Rutger Hauer és Matthew Broderick oldalán a tragikusan elátkozott szerelmes Isabeau-t alakította. Ezután az 1987-es Az eastwicki boszorkányok című film egyik címszereplőjét alakította, Cher és Susan Sarandon oldalán. A történelmi drámák felé fordulva a Veszedelmes viszonyok című filmben játszott John Malkovich és Glenn Close oldalán. Az alakításáért megkapta első Oscar-jelölését.
Pfeiffer 1988-ban a Keresztanya című vígjátékban mutatta meg komikus oldalát. Két évvel később újabb Oscar-jelölést kapott az Azok a csodálatos Baker-fiúk című filmben, amelyben egy vonzó énekesnőt alakított, a valódi testvérek, Beau és Jeff Bridges főszereplésével. Az 1991-es Krumplirózsa című romantikus vígjátékban Pfeiffert állítólag csúnyábbra maszkírozták – bár ezzel én vitatkoznék – , hogy egy magányos pincérnőt alakítson, aki összejön egy másik éttermi alkalmazottal, akit Al Pacino játszott.
Pfeiffer karrierjének sokszínűségéhez sokat adott Tim Burton Batman visszatérje, amelyben Michael Keaton alakítja a főszereplőt. A Macskanőként megjelenő színésznő ruhája azonban inkább téma volt, mint a játéka. Ezzle kapcsolatban az A&E Biography című műsorában elmondta, hogy filmben a jelmezét vákuumzárral zárták le, miután belebújt a jelenetekhez, így valójában csak rövid ideig tudott fellépni, mielőtt ki kellett volna nyitnia, különben elszédülhetett és elájult volna.
1993-ban Pfeiffer egy intrikákkal és botrányokkal övezett nőt alakított, aki elnyeri Daniel Day-Lewis karakterének szívét Martin Scorsese Az ártatlanság kora című filmjében. Három évvel később egy egyedülálló anyát játszott a Szép kis napban, aki végül beleszeret George Clooney-ba. Egy másik romantikus történetben, a Hírek szerelmeseiben, Robert Redforddal játszott.
Ugorva az időben, 2018-ban Pfeiffer a Marvel-univerzumban találta magát, ahol Janet Van Dyne-t (azaz a Darazsat) alakította a Hangya és a Darázsban. Miután rövid időre újra eljátszotta a szerepet a 2019-es Bosszúállók: Végjáték című filmben, a színésznő a Demona: A sötétség úrnője című filmben bukkant fel. Szóval a pályáján megélhette ezeket a mostanában divatosabb tendenciákat is.
Eközben 10 éven át, 1990-2000 között a Via Rosa Productions filmgyártó céget vezette, amelynek számos projektje volt fejlesztés alatt. Ezek között volt Marianne Faithfull énekesnő életrajzi filmje, egy másik Georgia O’Keeffe festőművészről, valamint egy sci-fi is. A céget később otthagyta.
Érdekességként szúrjuk közbe, hátha ez megvilágitja különös vonzerejét, hogy tanulmányozták a szép nők arcát, amelyben a száj szélességének és az orr szélességének arányát számszerűsítették, és megpróbálták megtalálni a tökéletes arányokat a női szépség tökéletes arcához (az arány körülbelül 1,7). Kiderül, hogy e mérőszám alapján ő az a filmsztár, akinél a legtökéletesebbek a női arcszépség arányai. Van még kérdés?