A Testvérek című film cselekménye szerintem az egyik legjobb, amit valaha ebben a művészeti formában kitaláltak, és ezzel talán senkit sem sértek meg. A 2004-es dán film (eredeti címe: Testvéred feleségét), amelyet Susanne Bier rendezett, és ő maga is írt Anders Thomas Jensennel, végtelenül lecsupaszítva azt mutatja meg, hogy hogyan működik egy család.
Egy nem teljesen hétköznapi család, amelynek középpontjában egy katona áll. Van neki felesége, két kislánya (meg persze számos egyéb rokon) és hivatása is, amely elszólítja mellőlük, sőt, elvenni látszik tőlük. A katonának van egy testvére is, a család fekete báránya, akitől már senki nem számít semmi jóra. Itt jön a film első érdekessége: az embert, akihez mindenkit kötünk, a cselekmény kiveszi a közegéből, és a családtagok tudtára adja, hogy már nem tér vissza.
És akkor a család tagjai újraterveznek. A feleség már nem feleség, hanem katonaözvegy. Az öcs már nem egy állandóan balhézó hülyegyerek, hanem valaki, aki igyekszik enyhíteni a bátyja hiánya miatti űrt a családban. A veszteség mindenki életét megváltoztatja, de mi van, ha ez csak átmeneti? És ha mégis felbukkanna az, akit elveszítettünk, mit mondhatnánk neki arról, hogy az élet nélküle is ment tovább? És vajon ő mit mondana arról, megmenekült-e?
A Testvérek rengeteg érdekes kérdést tesz fel, annyira jókat, hogy nem is baj, ha nincs rájuk válasz, elég, hogy elgondolkodtunk rajta. Nem véletlenül készítettek belőle amerikai remake-et néhány évvel később, Tobey Maguire, Jake Gyllenhaal és Natalie Portman főszereplésével, őket láthatták a fenti képeken. (Sőt, egy operát is írt belőle Daníel Bjarnason izlandi zeneszerző, a dán nemzeti opera felkérésére.)
Az amerikai változatot a FILM4 műsorán láthatja, május 15-én 20:00-kor és 17-én 00:10-kor.