A detroiti káoszhoz hasonló talán még nem is volt az IndyCarban, egészen őrületes verseny zajlott az utcai pályán, 73 körön át – a 100-ból – a főszereplő a biztonsági autó volt.
A futam első háromnegyedében ugyanis:
- volt 8 sárga zászlós szakasz kisebb-nagyobb balesetek miatt;
- 47 kör – a futam majdnem 50 százaléka – sárga zászló alatt zajlott;
- 47 kör a biztonsági kocsi vezetésével, lassabb tempónál futott;
- mindössze 26 kört ment – a 73-ból – zöld zászlónál, azaz teljes tempóval a mezőny.
Szerencsére az utolsó 27 körre némileg normalizálódott a helyzet. A legtöbb kört így is a biztonsági autót vezető – volt IndyCar-menő – Oriol Servia töltötte az élen a 47 körével, megelőzve a 35 körön át éllovas, a futamot végül megnyerő Scott Dixont. A 47 kör 124 kilométernek felel meg, ami a 260 kilométeres, teljes táv kvázi fele.
De semmi nem jellemzi jobban a detroiti káoszt, mint az, hogy a biztonsági kocsit, egy Corvette-et – verseny közben – újra kellett tankolni.
A Detroit GP-t élőben adtuk a NET4+-on, ahol már vissza is nézheti. Hétvégén pedig már jön a következő IndyCar-futam, a sokkal nyugodtabb Road America pályáról, ugyancsak élőben a Network4-en.