Lexingtonban indul a hibridéra az amerikai sorozatban, már péntektől mutatunk élőben mindent.
Éveket csúszott, de végül sor kerül rá, a hétvégi mid-ohiói futamon bemutatkoznak az új motorok az IndyCarban, azok a hibrid rendszerek, amiknek bevetését már jó pár éve tervezik, de előbb a covid, majd logiszitikai és sportpolitikai huzavonák miatt mostanáig csúszott.
Az új erőforrásokat elméletileg jól kipróbálták a bevetés előtt, mindenki odaférhetett a húsos fazékhoz, ám biztosan mindannyiuknak akad majd újdonság a jócskán átalakított és update-elt Chevy- és Honda-motorokban, amikkel először versenyeznek majd.
“Nagyon hasonló, csak sokkal több gombot kell nyomogatnom, és sokkal több dologra kell odafigyelnem”
– hangzott az Ed Carpenter Racing 21-es számú Chevrolet-jét vezető Rinus VeeKay velős véleménye a debütáló motorról. A hollandnak tetszett az új indítási lehetőség is, a hibridekhez már nem kell külső indítóberendezés, a versenyzők a vezetőülésből, maguk lehelhetik életre a kocsit induláskor, vagy ha a pályán fulladnak le.
A 2,2 literes, duplaturbós, V6-os technika az energiavisszanyerő hibrid rendszerrel kiegészülve, ami úgy 120 lóerő pluszt ad le, összesen mintegy 900 lóerőt biztosít az autók számára.
A helyszín legalább jól bejáratott, a lexingtoni klasszikus, épített pálya évtizedek óta szerves része a bajnokságnak, így ez kevés meglepetést tartogathat.
Jó hír, hogy a motorpremier hétvégéjének minden mozzanatát élőben közvetítjük a NET4+-on, és a legfontosabb eseményeket tévécsatornáinkon is láthatják: pénteken 21:20-tól jön az 1. edzés; szombaton, 16:50-től a 2., majd még aznap, 21 órától az időmérő; vasárnap 19:30-tól pedig a verseny.