Nem véletlen, hogy Kate Hudson nemrég panaszkodott, mert már nem készül annyi romantikus vígjáték: a színésznőnek évekig ez volt az a terep, amelyen filmkészítői képességeit kamatoztathatta. Ami egy igazán barátságos megfogalmazása annak, hogy Goldie Hawn lánya nem az a színésztehetség, akiről évtizedek múlva is könnyes szemmel fognak beszélni a pályatársak, hanem egy jó adottságokkal rendelkező nő, aki remekül elbohóckodott a limonádéfilmekben, és ez egy darabig nagyon sikeres volt.
Nincsen ezzel semmi baj, a szőke naiva is pont olyan karakterszínész kategória, mint a rossz arcú cowboy vagy a munkáját a kedvezőtlen körülmények ellenére halálosan komolyan vevő középiskolai tanár, éppen csak ebben az esetben viszonylag ritkán látunk komolyabb filmes díjakat vonzó karakterformálást, hallunk kiragadható, mély értelmű mondanivalót.
Az első ilyen munkája a 2000-ben bemutatott Hódító Adam volt, amelyben egy bonyolult szerelmi életű pincérnőt játszott, aki Összejön Végre Egy Helyes Sráccal. Akiről aztán persze kiderül, hogy nem olyan ártatlan, mint amilyennek elsőre tűnik. Hudson ebben konyhakészen hozza a helyes, szexi, de mélységeit ritkán megmutató női karaktert. Ugyanebben az évben jött ki a Majdnem híres, amelyben Penny Lane-t játszotta, a grupit, akibe rocksztár és rajongó egyaránt szerelmes lesz. Cameron Crowe idealizált, rockrajongó tinilányával ugyancsak könnyű dolga volt – a karakter nem annyira bonyolult, mondom ezt úgy, hogy imádom a filmet -, ráadásul Hudson zenei kötődése is régóta ismert, tehát ismét otthonos terepen mozgott. Oscarra is jelölték érte, ami nem olyan meglepő, mintha meg is kapta volna.
Karrierje mindenesetre az ezredfordulón tagadhatatlanul beindult, egymást érték a vígjátékok, amelyekben játszott. Két komolyabb kitérő után jött az Alex és Emma – Regény az életünk, amely egy szórakoztató darab egy alkotói válságba került íróról, akit gépírónője terelget új irányokba. Ugyanabban az évben, 2003-ban mutatták be a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt? című, már a műfaj klasszikusává vált filmjét. Ennek alapkonfliktusa, hogy összejön két ember, akik közül az egyik be akarja bizonyítani, hogy képes kitartani a partnere mellett (Matthew McConaughey), a másik pedig azt, hogy képes tíz nap alatt utálatot ébreszteni a partnerében. Penny Lane karaktere mellett valószínűleg ennek a filmnek az Andyje tekinthető Hudson legnagyobb szakmai sikerének. És hogy egyértelmű legyen, mennyire jól ment neki akkoriban, meg kell jegyezni, hogy egy harmadik filmjét is bemutatták 2003-ban: a Válás francia módra is vígjáték, ebben Naomi Wattsszal játszottak Párizsba került amerikai nővéreket.
A folytatás már sima ügy volt, amíg tartott a romkomok diadalmenete (bár próbálkozott drámaibb-és thrillerműfajokkal): a Kisanyámban egy pazar társasági életet élő New York-i szinglit alakított, akinek hirtelen magához kell vennie a testvére három gyerekét, az Én, a nő és plusz egy főben nem gyerek, hanem filmbéli férje haverja költözött be az otthonába, hogy aztán ott minden felforgasson. 2008-ban mutatták be A spanom csaját, amelyben szakít a barátjával, aki erre bosszút esküszik, de az nem úgy sül el, mint várta, illetve az ugyancsak nagyon sikeres Bolondok aranyát, amelyben ismét Matthew McConaughey volt a partnere.
Érdemes még megemlíteni A csajok háborúját: ebben Anne Hathawayjel játszottak jó barátnőket, akik attól kergülnek meg, hogy álomesküvőik nem úgy valósulnak meg, ahogy szerették volna – és bár a sztori végét kicsit nyitva hagyták, folytatása nem lett.
Hudson menet közben szült három gyereket, beszállt a táplálékkiegészítő-iparba, sportruházati márka társalapítója lett és még egy saját vodkamárkája is lett. Szóval elfoglalta magát akkor is, ha nem volt filmes munkája; mostanában is így tesz a zenéléssel. Ha tehát soha többé nem is szerepel szeretnivaló, naiv, szerelemkereső főhősnőként egy vígjátékban, akkor sem fog unatkozni.
A spanom csaja – július 13., 20:05, TV4 és július 14., 21:50, FILM4.