Az utolsó futamon derül ki, ki lesz a bajnok: a favorit, a kihívó, esetleg minden idők legnagyobb outsidere. Minden élőben a Network4-en.
Meglehetősen egyértelműnek tűnt az idei IndyCar-szezon kimenetele, ha nem is nyert annyit, mint a korábbi években, Alex Palou irányította és kézben tartotta az idényt. A kétszeres bajnok, címvédő spanyol lassabb kezdés után hozta kiegyensúlyozott formáját, és négy futammal a vége előtt nagyon úgy tűnt, szó sem lehet itt zárófutamos végkifejletről.
Aztán az elmúlt három versenyen mintha megbicsaklott volna a szokásos forma, a szintén kétszeres bajnok, tavaly előtti nyertes, Will Power elkezdte faragni tetemes hátrányát: 11, 11, majd 10 pontot hozott Paloun, így a mindent eldöntő versenyre felére csökkentette hátrányát. A Ganassi Honda-pilótája 33 ponttal vezet a Penske-Chevy menője előtt, ami még mindig megnyugtató előny, de még nem jelent címvédést.
Szigorúan a számokat nézve, ha Power nyer Nashville-ben, méghozzá maximális pontszámmal, 54-gyel, Palounak akkor is elegendő a 9. pozícióban befutnia – 22 pontért -, hogy elvigye IndyCar-karrierje harmadik bajnoki trófeáját. (50 pont jár a győzelemért; 1 a pole pozícióért; 1, ha vezetsz legalább egy kört; 2, ha te vezetsz a legtöbb körön át = 54.) Ha Power nem tökéletes, mondjuk csak a futamgyőzelemért járó 50-et szerzi meg, Palounak elég a 10. hely is. Viszont ha 53-mal végez, azaz a legtöbb kört tölti az élen, és győz, Palou ellenben 10., Power a bajnok, pontegyenlőséggel, több szezonbeli futamgyőzelemmel (4-2).
Mindez nyugodt beporoszkálást jelenthetne Palounak, ha Nashville-ben épített, vagy városi pályán rendeznék az idényzárót, csakhogy egy háromkanyaros oválon rendezik. Az előző két verseny is oválon zajlott, Palou azokon sem brillírozott – 5. és 19. hely -, a Nashville Superspeedway-en pedig még nehezebb dolga lesz: ez az a fajta pálya, ahol a lehető legkönnyebb bajba kerülni, még saját hibán kívül is. Tömegbalesetek adódhatnak, minden pillanatban ott van az azonnali kieséssel fenyegető fal, illetve, hogy egy kisebb hiba után is szemvillanás alatt megelőzhet a fél mezőny.
Power tehát ebből a szempontból sokkal jobb helyzetben van, higgadtan vezethet elöl, és várhat, mi történik ellenfelével a mezőnyben. A Penske amúgy is oválmenő, idén ötből öt oválfutamot nyert a csapat, még ha Power csak egyet is nyert meg. Mindezek ellenére ezt a bajnokságot inkább Palou veszítheti el.
A cím a vasárnapi futam rajtjáig matematikailag viszont még háromesélyes, a Paloutól 50, Powertől csak 17 pontra lévő Scott McLaughlin is pályázhat rá. Remek előjel a számára, hogy legutóbb, Milwaukee-ban egy hasonló oválon győzött, 53 pontot szerezve, azaz bezsebelve a +1 pontot azzal, hogy vezetett, illetve a +2-t azzal, hogy a legtöbb körön át volt élen. Ha ezt lekopírozná Nashville-ben, még Palout is megelőzhetné, feltéve persze, hogy az nem tud elindulni a futamon: az IndyCarban ugyanis, aki elstartol, de 10 méter után kiesik, az is kap automatikusan 5 pontot. McLaughlin sansza tehát inkább csak elméleti, és abban a pillanatban megsemmisül, hogy Palou vasárnap átlépi a startvonalat.
Ami még drámai kifejletet eredményezhet, az új gumiszabály, vagyis hogy az általános kemény gumi mellé a Firestone Nashville-be egy lágyabb keveréket is szállít, ami új stratégiai távlatokat nyithat a pilóták és a csapatok előtt. Eddig idén az oválokon csak kemény volt, és korábban csak egyszer fordult elő, hogy engedélyezték a lágyabb gumit is, vagyis sok tapasztalatuk nincs a versenyzőknek ezen a téren.
A nashville-i szezonzárót élőben nézhetik a Net4+-on, szombaton 20:15-től az időmérőt, vasárnap 21 órától a futamot közvetítjük.