Az osztrák márka erősen bedőlni látszik, MotoGP-projektje végképp. A legtehetségesebb motorosnak viszont a sorozatban a helye.
Hetek óta téma a KTM motorgyár súlyos anyagi helyzete, a csődközeli állapotot már a cégvezetők is elismerték, ám állítják, dolgoznak rajta, átszervezéssel és átcsoportosításokkal próbálnak menekülni a helyzetből. Ha sikerül is mit kezdeni a több milliárd eurós hiánnyal, a MotoGP-projekt mindenképp luxus, évi 40 millió eurót kóstál, vagyis nehéz elképzelni, hogy legyen rá pénz a következő években. Egyelőre semmi nem biztos, a MotoGP-istálló állítólag működhet jövőre is, de naponta jönnek olyan hírek, hogy a fejlesztések leállnak, ami teljesen észszerű lenne – azaz a versenyképesség így is, úgy is csökkenni látszik.
A KTM-é viszont a sorozat legtehetségesebb fiatal pilótája, Pedro Acosta, akit mindenképp a startvonalon akar látni nemcsak a teljes motoros világ, de a világbajnokságot szervező Dorna, illetve a MotoGP új tulajdonosa, a Liberty Media is. Úgy tudni, beindulhatott a színfalak mögött az Acosta-mentőakció, azaz másik, méghozzá ütőképes csapatot találni a spanyolnak.

Természetesen azonnal a Ducatit dobták be a legesélyesebb megmentőnek, a legerősebb márkának hat motorja lesz jövőre a rajtrácson. Az érinthetetlen gyári pilóták – Bagnaia és Marc Marquez – mellett a Gresininél Alex Marquez és az újonc, szintén igen tehetségesnek tartott Fermin Aldeguer, a VR46-nál – Valentino Rossi istállójánál – Fabio Di Giannantonio és Franco Morbidelli próbálkozhat az olasz gépeken 2025-ben. Utóbbi erősen szenved már négy éve, befürdött a Yamahánál és a Pramac Ducatinál is, valójában Rossinak, felfedezőjének és mentorának köszönheti, hogy még mindig kap lehetőséget. Szóval ha valakinek a helyét elfoglalhatná Acosta, az ő, kérdés, mint szólna ehhez Rossi és maga Morbidelli? Azt már láttuk, hogy semmi nincs kőbe vésve, minden szerződést fel lehet bontani, csak kárpótolni kell az illetőt, vagy illetőket. Pénzzel, vagy akár – jelen esetben, Morbidellinél – egy másik motorral, egy másik sorozatban, például a Superbike-ban, ahol a Ducati szintén menő.
Rumors: Dorna has opened negotiations with Ducati for Acosta. No Acosta. Dorna opened them, as far as I know. Acosta can't risk being left without a bike or with a poor one.
They will do everything to make sure this doesn't happen. pic.twitter.com/THKmc4SSE5— Misterhelmet.com (@Misterhelmet) December 5, 2024
De nem csak a Ducatinak fájhat a foga Acostára, felmerül, hogy az évek óta kínlódó, ám legnagyobb motorgyártó, a Honda nem csapna-e le a sors adta lehetőségre, és vinné el azonnal a húszévest? Ez a kérdés biztosan költői, a valódi kérdés az, hogy Acostának lenne-e kedve átülni a három éve versenyképtelen japánokhoz? Mondanánk, hogy anyagiakkal mindenki meggyőzhető, de a Honda annyira mélyen van, hogy ebben az esetben nem biztos, hogy igaznak bizonyul az örök igazság.
Lényeg a lényeg, Pedro Acostának ott kell lennie a MotoGP-ben 2025-ben, a következő hetek-hónapok legizgalmasabb témája a KTM és sztárpilótájának sorsa lesz.