Négy egyforma motort mutatott be a KTM

Keresse a különbséget a gyári és a Tech3 csapat gépein!

Csütörtökön bemutatta 2025-ös dizájnját a KTM gyári istállója és privát alakulata, a Tech3: kissé váratlan, hogy a cég négy, első blikkre tök egyforma festésű gépet leplezett le. Azaz a két istálló motorjainak kinézete között semmi különbség nincs.

Elsőre, ugyanis van egy fontos részlet, ami alapján meg lehet különböztetni a két teamet, kérdés, kinek tűnik ez fel, illetve mennyire lehet majd látni a pályán élőben, illetve a közvetítések során a tévében. (Megoldás a cikk alján, ha addig nem jönne rá!)

A KTM egyébként két régi és két új pilótával vág neki a szezonnak. A gyáriaknál megy a tavaly a Tech3-mal bemutatkozott szupertehetség, Pedro Acosta és a már régi motorosnak számító Brad Binder, míg a szatellit csapathoz két új ember érkezett, Maverick Vinales az Apriliától és Enea Bastianini a Ducatitól. Utóbbi három versenyző mind futamgyőztes a MotoGP-ben, a második szezonját kezdő Acosta még vár a sikerre.

A bemutató talán némileg csökkenti a nyomást az osztrák cégen, ami cudar anyagi helyzetben van, több milliárd eurós hiánnyal, valójában csoda, hogy nevezni tud az idei vb-re. Ha minden igaz, 2025-ben nem lesz gond az indulással, ám 2026 erős kérdőjel a KTM számára. Az persze még messze van.

És akkor visszatérve a legizgalmasabb kérdésre: a különbség a motorok között az idom alján és fent a plexi szélén rejlik! Acosta és Binder, azaz a gyári gépeken Mobil1-, míg a Tech3-asokon Motul-matrica fedezhető fel lent és fent – a két istállónak ugyanis két különböző olajmárka szállítja a benzint és a kenőanyagokat. Íme:

A MotoGP idén már február 28-án elkezdődik, a nyitófutam március első hétvégéjén lesz, Thaiföldön. A Network4-en 2025-ben is élőben nézhetik az összes versenyt, köztük az augusztusi Magyar Nagydíjat.