Adam Sandler márpedig nagyon jó színész

Adam Sandlerről sokáig egyvalamit volt kötelező elmondani: azt, hogy nagyon rossz filmekben játszik. És ez jelentős részben így is van, de annyira így, hogy ő maga sem tagadja igazán. Ennek ellenére Sandler hülyére keresi magát ezekkel a rossz filmekkel a Netflix segítségével, de a mozifilmekre is stabilan rengeteg nézőket vittek a bugyuta vígjátékok. Aztán valami elkezdett változni, és egyre gyanúsabbá vált: mi van, ha ez az ember csak átver mindenkit, és valójában ő maga zseniális színész, aki szórakozásként leforgatja ezeket a vígjátékokat, miközben egyébként hihetetlenül tehetséges? A pletyka igazzá vált, és mostanában már azt kötelező elmondani Sandlerről, hogy nagyon rossz filmekben játszik, miközben nagyon jó színész. Hogy mennyire jó, arra már több film is bizonyíték: mostanában ugyanis már időről időre előjön valami olyan produkcióval, ami miatt állandóan felmerül a kérdés, hogy miért nem mindig komoly szerepeket vállal. A választ csak ő tudja, viszont mi most mondunk filmeket, amik bizonyítják az állítást.

Kótyagos szerelem

Sandler itt az eléggé frusztrált Barry Egant alakítja, aki a hat nővére mellett annyi traumát gyűjtött, hogy nehezen ismerkedik, meg számos egyéb lelki problémája is van. Rendszeresen telefonszex-szolgáltatást hívogat, hogy csillapítsa magányát, nem is sejtve, hogy ezzel óriási bajba keveri magát. Nem mellesleg veszélybe sodorja a kapcsolatát Lenával, egyik testvére munkatársával, akivel pedig már éppen jól alakulnának a dolgok. A 2002-es film rendezéséért egyébként Paul Thomas Anderson Arany Pálmát is kapott, nem véletlenül: a Kótyagos szerelem egyszerre keserédes, képes viccesen beszélni a magányról és az ebből fakadó rossz döntésekről, kapunk benne megbocsátást, felszabadulást, mindent. Bár a kritika szerette, a mozikban elhasalt, ami talán az egyik kiváltó oka is annak, hogy Sandler sokáig nem vállalt szakmailag is értelmezhető szerepet. Szombaton 22:15-től adja a TV4, tessék szépen megnézni!

Csiszolatlan gyémánt

2019-ben lélegzetvisszafojtva várta a világ, hogy mit hoz ki Adam Sandler egy az alvilág határán mozgó ékszerkereskedő figurájából, aki állandó szövegelésével és megoldási kényszereivel folyamatosan egyre kilátástalanabb helyzetbe kerül. Akár vígjáték is lehetne, de a legkevésbé sem az: ez egy állandóan feszült, szinte elviselhetetlenül szuggesztív dráma, amiben van sportfogadás, hazudozás, és persze Sandler egyszemélyes show-ja, ami a hátán viszi az egész történetet. Bár végül jelölést sem kapott, abban az évben többen is pedzegették, hogy érdemelt volna Oscart is.

The Meyerowitz Stories (New and Selected)

A magyar filmipar nagy szégyene, hogy a 2017-es film annak ellenére sem kapott rendes forgalmazást, hogy Cannes-ban díjat is nyert, ráadásul nemcsak Adam Sandler van benne, hanem a mindig remek Dustin Hoffman is, nem beszélve Emma Thompsonról és a rövid szerepre beugró Ben Stillerről. A film egyébként hangulatában erősen hajaz az idén nagy sikerré vált Rokonszenvedésre, és nemcsak azért, mert zsidó származású rokonság dolgozza fel a családi traumákat: 

Ez tehát a három úgymond „kötelező” film, de ha ezekkel végzett, bátran nézze meg a Spangolt, van egy meglepően nagy rajongótábora az Apafejnek és a Nászok ászának is. Ezeken már nem csoda, ha fennakad, de azért egy próbát megérnek!