A FILM4-en 15:45-től adjuk április 8-án a Lassú vágta című filmet, amelynek főszereplője, Autumn Carlisle egy minden szempontból megterhelő helyzetben találja magát. Férje elhunyt, anyagi helyzete nem valami rózsás, és bár szerető család veszi körül, úgy tűnik, mindenre csak az lehet a megoldás, ha eladja a ranchet, ahol korábban együtt éltek, és lovakat tartottak.

Itt jön a képbe egy Jake Stevens nevű ács, akiben, hogy egyszerűen legyen szólva, mindenféle szándékok ébrednek. Egyfelől az ingatlant szeretné megszerezni, másrészt találkozásuk pillanatától rokonszenvez Autumnnel – nem, nem teríti le a szerelem már a film első negyedórájában, de azért egyértelmű az érdeklődés. A harmadik dolog, amit Jake a fejébe vesz, hogy teljesen átalakítja az ingatlant, amint ráteheti a kezét, Autumnnek viszont nagyon nem tetszik ez a terv. A konfliktus tehát adott, kérdés, hogyan másznak ki belőle minél kevesebb sérelemmel. Ne aggódjanak, másfél óra alatt ez ki fog derülni.
Cowboyok tekintetében igazán gyümölcsöző hetünk lesz, hiszen április 12-én is adunk egy romantikust, amelyben mindenki, a szerelmet is beleértve, lóháton érkezik: ez a Rodeó és Júlia, amelyet ugyancsak a FILM4-en láthatnak, 12:25-kor. Itt Karen és Juliet, vagyis anya és lánya történetét követhetjük, akik a nagyvárosból a családi farmra költöznek. Karen újra felveszi a kapcsolatot egy régi ismerősével, akivel finoman szólva is nagyon szívesen nosztalgiázik, Juliet pedig megejtő új élményeket szerez egy délceg, fiatal cowboynak köszönhetően.

És ha elfelejtették volna, fogadják jó szívvel emlékeztetőnket, hogy az Érzelmek viharában című, ugyancsak cowboyos sorozatot mostanában minden hétköznap elcsípheti a STORY4-en: 12:55-től az előző napi epizódot láthatja, 13:55-től pedig az újat. Ez a történet ugyancsak egy családi gazdaságban játszódik; Coloradóban járunk, ahol a McMurray-k elveszítenek egy családtagot, és ezzel együtt a megélhetésüket is. Austin McMurray rodeóbajnok volt, akinek fényes sikerei anyagi biztonságot hoztak az egész családnak, most azonban a családfő, Isabel kénytelen kitalálni, hogyan tovább.
Mindeközben régen látott családtagok, illetve teljesen új alakok érkeznek a ló-és marhatartó gazdaságba, néha senki sem az, akinek látszik, és a frissen megözvegyült Missyről is egyértelmű lesz, hogy bár rodeókirálynőként ismer, a rakoncátlan szíveket ugyanolyan sikerrel szelidíti meg, mint ahogyan a nyeregben egyensúlyoz, legfeljebb egy kis idő kell hozzá.

Szóval minden jel arra mutat, a szerelem lóháton érkezik, lóháton mutatja meg magát, és ha csak nem bokrosodik meg valaki menet közben, egy ranchen ver tanyát. De ez nem is csoda, kevés amerikaibb dolog van egy cowboy alakjánál, ha úgy tetszik, a herceg fehér lovon, éppen csak nem herceg, a ló is ritkán fehér, és a szépelgést felváltja a rögvaló.
Karrierjük a XIX. században kezdődött a vadnyugaton, ahol a kietlenség különböző fokozataiban lévő, óriási földterületeken őriztek állatokat. Az 1800-as évek végére a kemény fizikai munkát végző férfiak képét már romantizálta a közgondolkodás, az irodalom témája lett a zord körülmények közt helytálló hősies, és mindenképpen rendkívül férfias cowboy, aki szembeszáll a banditákkal, az elemekkel, és úgy általában véve mindennel, ami a becsületet fenyegeti, miközben természetesen szabadon él, kötöttségek nélkül. Fél évszázaddal később a filmipar tovább erősítette a kultuszukat, olykor utolsó, sziklaszilárd jellemű emberekként bemutatva őket egy olyan világban, ahol minden fenekestül felfordult – gondoljanak John Wayne-re és aztán Clint Eastwoodra, mindketten archetipikus filmes cowboyok, utóbbit az alábbi videóban az Egy maréknyi dollárért című film jeleneteiben láthatja.
Ha szívesen olvasnának még a cowboyok popkulturális jelentőségéről, a romantikustól a kevésbé romantikus sorozatokon, a filmeken és a könnyűzenén át, ezt a cikket ajánljuk.