Quartararo: Aggódjanak a gyári motorosok

Ahogy közeledik a MotoGP-szezon vége és élesedik a vb-verseny, a főszereplők igyekeznek levenni magukról az esélyesség terhét, és azt az ellenfelekre pakolni át.

A gyári ducatis Andrea Dovizioso arról beszélt, hogy a gyári suzukis Joan Mir a favorit, Mir azt mondta, neki a vb egyelőre mindegy is, még futamot sem nyert, így hiába vezeti a pontversenyt, előbb szeretne a dobogó tetejére állni.

Legutóbb pedig Fabio Quartararo állt elő azzal, hogy neki még gyári motorja sincs, így hiába nyert meg három GP-t is idén, hát hogy lehetne ő az esélyes?

“Az a helyzet, hogy nem igazán rajtam van a nyomás. Lehet, hogy vezettem a vb-t, de a csapatunkat tavaly alapították, én is a második évemet töltöm a MotoGP-ben, és nem is gyári csapatban vagyok. Szóval jól érzem magam. Kemény versenyen estünk túl technikai hibával, de rendben vagyok. Lehetne rosszabb is” – utalt az Autosportnak arra, hogy Aragonban elment az első gumi nyomása, és csak 18.-ként ért célba. Pontot sem szerzett, így mintha célba sem ért volna, 10 pont előnyből 6 pont hátrányban találta magát.

A privát Petronas Yamaha istálló motorosa történelmi tettet hajthat végre, ha ő végez az élen a szezon végén: majdnem 20 éve, 2001-ben nyerte legutóbb a királykategóriát privát pilóta, Valentino Rossi. Azóta csak gyári versenyző lett világbajnok, ráadásul Rossi még az 500 köbcentis kétüteműek között győzött, a 2002-ben indult MotoGP-ben sosem lett első nem gyári induló.