Vasárnaptól keddig az úgynevezett shakedown teszten – amit leginkább bejáratásként fordíthatnánk – az istállók hivatalos tesztelői és az újoncok vehettek részt. Utóbbi jelen esetben egy embert jelentett, Augusto Fernandezt, a Moto2 címvédőjét, aki a királykategóriában a Tech3 KTM-nél folytatja. Rajta kívül nincs más újonc a mezőnyben 2023-ra (legalábbis egyelőre).
A három nap változatosan telt a pályán lévőknek, két száraz nap közé szorult egy esős, hétfőn majdnem végig csak vizes aszfalton körözhettek a motorosok, csak a nap végére, úgy egy órára száradt fel.
A gyártók kitettek magukért, most láthattuk végre az idei gépeket, jellemzően
mind új idomot kap az új szezonra, új szárnyakkal és kiszélesített motorburkolattal,
aminél a leszorítóerő kihasználásával kísérleteznek a tervezők. Az Aprilia, a Honda, a Ducati is alkalmazhatja a megoldást, persze a végső újításokat majd a futamokon láthatjuk viszont.
A Yamahánál kulcskérdés az erőforrás is, exbajnokuk, Fabio Quartararo tavaly sokat panaszkodott az erőhiányra. Jó hír a franciának, hogy Cal Crutchlow tesztpilóta 335 km/h-val száguldott a leghosszabb szepangi egyenes végén, ami öt km/h-s gyorsulás tavalyhoz képest. Crutchlow időeredményein is látszott a fejlődés, az angol végzett az időlista élén az első és a második napon is, még ha ez a gyakorlás sokkal inkább a próbákról, és nem a puszta időeredményekről szólt is.
Augusto Fernandez és a KTM is elégedett lehet, az újonc második, harmadik és negyedik leggyorsabb volt a három napon, úgy tűnik, kezdi felvenni új kategóriája tempóját.
A világbajnok Ducati sem panaszkodhat, Michele Pirróval az összesített legjobb időt jegyezték,
az olasz bement 2 perc alá az utolsó napon.
Az Aprilia is kitett magáért, Lorenzo Savadorinak hat gépet kellett bemotoroznia, és több fajta idomot kipróbálnia, a márka összesen – legalább – 10 motort vitt el Szepangba a gyári és privát alakulata, az RNF számára.
A Hondát Stefan Bradl ülte meg a bejáratásokon, természetesen érkezik majd Marc Marquez és új, szintén világbajnok csapattársa, Joan Mir, az ő kezük alatt derül majd ki, mekkorát léptek elő a tavaly futamgyőzelem nélkül záró japánok.
Sokat nem kell várnunk rájuk, szerdán és csütörtökön pihen a MotoGP,
péntektől viszont már jön is a folytatás, immár a versenypilótákkal, akik szintén három napon át – vasárnapig – körözhetnek az új gépekkel.