A Ducati Supersport-bajnoka nyerte a Superbike-tesztet, jól nyitott a Yamaha és a BMW

Kisebb meglepetéssel ért véget az első 2024-es kollektív teszt, ugyanis Nicolo Bulega nem hogy leggyorsabb lett, de pályacsúccsal utasította maga mögé a teljes mezőnyt. A rekord persze nem hivatalos, mert nem versenyhétvégén érte el, ám ez semmit nem von le értékéből, pláne, hogy fél másodperccel verte a hatszoros bajnok, a Yamahánál most bemutatkozó Jonathan Rea-t is, illetve csak ő ment 1 perc 38 másodperc alá.

A két topmárka mögött az évek óta a fejlődésen dolgozó BMW végzett, ami a 2021-es Superbike-bajnok, Toprak Razgatlioglu megszerzésével emelkedne a legjobbak közé. A török hozta is a formáját, csütörtökön egész nap a harmadik helyen állt, ám a végén márkatársa, Scott Redding kissé váratlanul beelőzte, leszorította a dobogóról a gyár privát, de elméletileg ugyanúgy felkészített gépén, a Bonovo-BMW-n. A 66 ezred különbség azért nem túl mérvadó, és sanszos, hogy Razgatliogluban maradt még jó pár tizedmásodperc.

Andrea Iannone

A négyéves eltiltásból múlt év végén visszatért Andrea Iannone visszaszokása továbbra is zökkenőmentesen halad, bizonyítja ezt az ötödik idő. Az olasz szűk egy másodperccel maradt el a teszt szintén olasz, és szintén Ducatit hajtó tesztgyőztestől. Nagy különbség viszont, hogy Iannone a GoEleven privát csapat gépét hajtja.

A 6-10. helyen találjuk a BMW-hez most igazoló Garrett Gerloffott, az újonc Sam Lowes – ugyancsak privát – Ducatiját, Remy Gardnert egy szatellit Yamahán, Danilo Petruccit nem gyári Ducatin és Andrea Locatellit – a változatosság kedvéért – egy nagyon is gyári felkészítésű Yamahán.

Nem várt eredmény az utóbbi két év Superbike-világbajnokának 16. helye, Alvaro Bautista nyaksérülésből van visszatérőben, jelentős előrelépés várható tőle a közeljövőben, igaz, a minimum súlyhatár bevezetése – hét kilót kell Ducatijára pakolni – jelentősen kihathat majd a teljesítményére.