2004-ben mutatták be az Ütközések című filmet. A Brendan Fraser szereplésével készült, mindössze 6,5 millió dollárból készült film annyira izgalmasnak tűnt, hogy Sandra Bullock könyörgött, hogy szerepelhessen benne. „Bármelyik nőt játszom” – jelentette ki, és így is lett.
Paul Haggis rendező leszerződtette őt Jean Cabot szerepére, aki a Brendan Fraser által alakított Rick Cabot kerületi ügyész felesége. „Elolvastam a Crash-t, és azt mondtam Paulnak, hogy bármelyik nőt eljátszom, csak hogy benne legyek a filmben. Mindössze négy napot forgattunk, de nagyon inspiráló volt” – nyilatkozta Bullock. És, hogy milyen filmben akart mindenáron részt venni Bullock?
Az ütközésekben, ami nevéhez méltóan egy autóbalesettel kezdődik. Az ütközők kiszállnak a kocsijukból és masszív rasszista anyázásba kezdenek. A látszólag különálló szálakból felépített történet erős szereplőgárdát sorakoztatott fel (Sandra Bullock, Terence Howard, Don Cheadle, Matt Dillon és Michael Peña) és egy átlagosnak tűnő Los Angeles-i napot mutat be. Férjek és feleségek, rendőrök, autótolvajok – minden van itt, amit el lehet képzelni. Nehéz is leírni miről szól a film, amelyben természetesen összeérnek a szálak.
Na de kezdjük az elején, mi is a sok rajongót szerzett film története. A film elején egy veterán és rasszista zsaru (Matt Dillon) megállít egy fekete párt az autójukban. Megmotozza őket, megtapogatja és bántalmazza Christine-t (Thandiwe Newton) , miközben a férje (Terence Howard) nem tehet mást, mint hogy a rendőröktől tartva szó nélkül végignézi a dolgot. A házaspár egy figyelmeztetéssel megússza, hazafelé tart, és azon vitatkoznak, hogyan és mit tehettek volna. A film későbbi részében, még mindig a történtek hatása alatt, Christine autóbalesetet szenved, miközben benzin ömlik a felborult járművére. A folyamatosan a fekete-fehér kérdést feszegető film 2006-ban a legjobb forgatókönyvért és a legjobb filmért járó Oscar-díjat kapta meg, mégis máig az Oscar-díj történetében talán a legnagyobb hibaként tartják számon. (Arra a kérdésre, hogy miért 2006-ban díjazták, ha 2004-es film, az a válasz, hogy azért, mert 2005-ös Oscar-díjra nem volt jogosult, mivel nem játszották legalább egy hétig Los Angelesben (ahogyan azt az Oscar-szabályok megkövetelik a jogosultsághoz).
Ehhez képest a 2004-ben bemutatott Ütközések jó pénzt hozott, világszerte közel 100 millió dollárt termelt a mindössze 6,5 millió dolláros költségvetéssel szemben. Az alacsony költégvetés miatt Paul Haggis rendezőnek úgy kellett csökkentenie a költségeket, hogy a saját házát használta a jelenetekhez, sőt, más jelenetekhez még a saját autóját is kölcsönadta a stábnak. A film a kritikusok körében is viszonylag sikeres volt, különösen az Akadémia ismerte el, amely rögtön hat Oscar-díjra jelölte a művet. A legjobb eredeti forgatókönyv díját elnyerő Paul Haggis az egyetlen olyan író, aki két egymást követő Legjobb film díjas film forgatókönyvét írta, ugyanis a Millió dolláros bébit is neki köszönhetjük.
A sikerek ellenére számos kritika érte az alkotást, amelyben az első fél órában az összes sztereotípia előkerül: fekete autótolvajok, középosztálybeli fehér nő, rasszista rendőrök, mexikói tetovált szakmunkás – és folyamatosan ezzel operál a film. A faji előítélet kérdése egyébként is kényes pont az USA-ban, és a film olyan dolgokat mutat be, mint hogy a kínai pár szerepét szándékosan két koreai játszotta, hogy hangsúlyozzák, hogy a legtöbb nem ázsiai nem tud, vagy nem is akar különbséget tenni a különböző ázsiai nemzetiségek között, és ehelyett mindegyiket (kínai, koreai, thai, japán..) és mindent kínainak hívja.
Ezen persze lehet vitatkozni, de azon már nem, hogy 2011-ben egy bíró úgy ítélte meg, hogy a Crash producere és finanszírozója, Bob Yari visszatartotta a rendező és a szereplők pénzét. A társíró és rendező Paul Haggist pedig nemi erőszakkal és szexuális visszaéléssel vádolták meg. 2022-ben egy polgári perben felelősnek találták nemi erőszakban, és 10 millió dollár megfizetésére kötelezték. Emiatt sokan támadták a filmet, álszentnek és képmutatónak nevezve a készítőket.