Ha ön elég idős, hogy emlékezzen a német filmgyártás egyik ékkövére, akkor boldogan konstatálhatja, hogy nosztalgiázhat egyet! A stílusosan Aranyvár családnak nevezett diansztia történetét a rendszerváltás környékén vetítették itthon. A történet a családi kapcsolatokat és a különböző vállalkozások alakulását követi nyomon. Hertha von Guldenburg grófnő uralja a családot, fogja vissza a renitens rokonokat és ragaszkodik a klasszikus vonalvezetéshez.
Ráadásul van egy kedves kis kastélyuk Hamburg közelében, szépen gondozott parkkal, lovakkal, van sörfőzdéjük – hisz németek, nem főzhetnek rumot, bár azzal mindenki jobban járna – és jelentős érdekeltségük egy magánbanknál. A kezdetek a jelenlegi családfő, Martin von Guldenburg gróf korábbi erkölcsi botlásáig nyúlnak vissza. Az úr sok-sok évvel ezelőtt elcsábított egy Margot nevű környékbeli lányt, majd – mily meglepő- elhagyta. Margot bosszút esküszik, és elhatározza, hogy tönkreteszi a családot. A német televíziózás gyakran próbálkozik látványos, kosztümös drámákkal, és ennél a klasszikusnál sem fukarkodtak a díszletekkel, a túlcsorduló érzelmekkel és a kötelező árulásokkal.

Bár már mögöttük van egy évadnyi esemény, a történetbe nem olyan nehéz bekapcsolódni, hiszen a középpontjában akkor is a Guldenburg-család áll, akik a mesés vagyon és a tekintélyes kastély ellenére, vagy épp amiatt, folyamatosan drámai fordulatokkal tarkított ármánykodásban élnek. Feltűnnek rég elveszett rokonok, titkos szerelmi kapcsolatra derül fény, vagy éppen egy évszázados családi átokra, amely éppen a főhős nyakába szakad. Mert mi más is tehetné még izgalmasabbá a hatalmi harcokat és a családi viszályokat, ha nem egy rejtélyes jóslat?
A sorozat erősen épít a műfaj klasszikus elemeire, ám olykor túlságosan is komolyan veszi önmagát. A karakterek annyira drámaiak és emelkedettek, hogy néha már-már paródiába hajlik a történet. Az intrikák természetesen kiszámíthatóak: aki ma még megbízható szövetséges, holnap már elárulja a családját, és aki ma még távol van attól, hogy a hatalomra jusson, az egy ügyesen időzített baleset következtében hirtelen előrébb kerül a rangsorban. Na de a klasszikus alkotások klasszikus fogásokkal dolgoznak.

A második évad első részében természetesen egy újságíró a gonosz. Carina de Angeli arról írt egy cikket, hogy a Guldenburg Parkban van egy vesztegetési botrány. Emiatt valaki egy reklámszerződést bukik el, és Guldenburgék attól tartanak, hogy az ő nevüket is belerángatják a botrányba. Christine von Guldenburgnak viszont egészen más gondjai vannak: új birtokigazgatót keres, aki elég rugalmas lesz a Guldenburg-kastély irányításához. Úgy tűnik, megtalálta a megfelelő embert Hannes von Meerungen báró személyében. Mondjuk az érdekes, hogy egy báró miért szegődne el birtokigazgatónak, de hát vannak elszegényedett bárók. Vagy csak szeret irányítgatni. Ezt a részt február 9.-én vasárnap nézheti meg a MAX4-en 13:00 órától, itt keresse a folytatásokat is!
Érdekesség, hogy 2020-ban meghirdették eladásra a kastélyt, amely a forgatás helyszínéül szolgált. Most 2,48 millió euróért eladó, bárki megveheti az impozáns vadászkastélyt a lauenburgi hercegségben! Történetének számunkra izgalmas részlete, hogy az ingatlant egy báró építtette 1910-ben, magyar felesége számára, és nagyvonalú gesztussal nem egyetlen szobával tudta le kötelességét, hanem tizenhéttel – egy 8760 négyzetméteres telken. A ház maga 606 négyzetméter alapterületű.