Brittany Murphy pályáját rendkívül meghatározta, hogy felnőtt élete során leginkább törékeny, elesett, megtört női karaktereket játszott, ebbe a skatulyába pedig, dacára néhány vígjátéknak és romantikus filmnek, végül valahogy benne is ragadt. Pedig tehetsége és sokoldalúsága alapján teljesen biztos, hogy képes lett volna más típusú szerepekre is, ami még gazdagabbá tehette volna filmes örökségét. Tragikusan fiatalon bekövetkezett halála azonban sajnálatos módon végleg elvette tőle a lehetőséget.
Képességei a komédiától a drámáig terjedtek, szerepeinek megvolt a maguk bája és sebezhetősége, mélységekkel és kemény belső világgal, amelynek átadása Murphy erőssége volt. Őszinte és érzékeny alakításáért imádták az emberek.
A nagy áttörést az 1995-ös vígjáték, a Spinédzserek hozta el a számára, majd eljátszott egy bulimiás, kényszerbeteg fiatal lányt az 1999-es Észvesztőben, Angelina Jolie mellett (ezért jelölést is kapott a Young Artist Awardson). Megállta a helyét enyhén neurotikus és bizonytalan tévés személyiségként is exe, Ashton Kutcher mellett a Szakítópróba című filmben, de a drámai szerepek (Ne szólj száj!, 8 Mérföld, Fiúk az életemből) sem álltak távol tőle, ahogy a thriller/horror kategóriákban is simán megállta a helyét (elég csak a Sin Cityre vagy A folyó túlsó oldalán című filmekre gondolni.) Ezek mellett baromi jól énekelt és szinkronizált, és bár sokszor küzdött azzal, hogy nem hittek benne eléggé (ezért, hogy megfeleljen, iszonyúan le is fogyott, és a haját is emiatt festette szőkére), végül mégis szupersztár lett belőle, már ami a tehetségét illeti.
Főként ismerősök és a férje, Simon Monjack kritizálta őt, ezzel pedig nagyon nehezen tudott megbirkózni, testileg és lelkileg is legyengült, egyes elméletek szerint ennek is volt köze 2009-ben bekövetkezett halálához. (Amit egyébként a Mi történt Brittany Murphyvel? című HBO-s dokumentumfilm elég alaposan körüljár.) 32 éves volt, a hivatalos jelentés szerint túl sok vényköteles gyógyszert vett be.
Szóval annak ellenére, hogy Murphy úgy érezte, sosem elég jó, amit csinál, vagy ahogy kinéz, kollégái abszolút elismerték őt: Amy Heckerling, a Spinédzserek rendezője őstehetségnek nevezte, Roger Ebert kritikus pedig a híres komikához, az ötszörös Emmy-díjas Lucille Ballhoz hasonlította Murphy humorát. Szinkronizált is, a Texas királyai című rajzfilmsorozatban nyújtott hangalakításával például ezt a humoros, bolondos oldalát mutatta meg, ráadásul a szerepéért többször jelölték az animációs sorozatoknak és filmeknek járó Annie-díjra, amit 2004-ben meg is kapott.
Ezenkívül egyébként a Táncoló talpak című Oscart-nyert animációs filmben is szerepelt a hangjával, konkrétan a Queen Somebody to Love-ját énekelte el, amelynek a sikerén még a rendező, George Miller is eléggé meghökkent, eleinte ugyanis meg volt győződve róla, hogy Murphy kicsit sem tud énekelni. Pedig ha Miller meghallgatta volna Brittany Murphy és Paul Oakenfold közös számát, a Faster Kill Pussycatet, aligha lett volna ennyire szkeptikus, pláne, hogy a szám konkrétan slágerré lett az Egyesült Államokban.
Brittany Murphy tehetsége és sokoldalúsága sokkal többre teremtette volna, mint ahol a sorsa végül hagyta őt, így a filmvilág és a közönség egyaránt elveszített egy rendkívül tehetséges és karizmatikus színésznőt, aki még számos különböző karakterben is megmutathatta volna, mire volt képes.
Murphyt május 12-én, vasárnap, 20:05-kor láthatja a TV4-en a Ne szólj száj! című thrillerben. A filmben a tökéletes életű Dr. Nathan Conrad (Michael Douglas) neves gyermekpszichiáter egy katatón, önmagába forduló, hirtelen dühkitörései miatt magánzárkába zárt 18 éves lány, Elizabeth (Brittany Murphy) kezelését kezdi meg. Először csak munkaként tekint a feladatra, aztán rájön, hogy ez a szép, de meggyötört lány teljesen meg fogja változtatni az életét. Az első kezelés éjszakáján ugyanis a pszichiáter lányát elrabolják. Az emberrablók, akik rejtélyes módon Conrad minden lépéséről tudnak, azzal fenyegetőznek, hogy 12 óra múlva megölik a lányát, kivéve, ha Conrad valamilyen módon kiszed egy számukra iszonyúan fontos, hatjegyű számot a szótlan Elisabeth-ből, amit egyedül csak ő tudhat.