Super Bowl: nemcsak meccs, hanem reklám, mozi, fogadás, koncert

A Super Bowl az a meccs, ami már rég túlnőtt azon, hogy a pályán 22 izomember gyűri egymást, és a végén az egyik csapat győz.

A Super Bowlon a pályán kívül, a szünetekben és az időkérésék alatt is annyi látványosság van, mint amikor játszanak a csapatok. Akkor is remekül szórakoznánk, ha a meccset végül le sem játszanák.

A legnagyobb show a gyepen zajlik, bizonyítják ezt leginkább a jegyárak, a nézőszámok, meg a reklámidőkért kért dollármilliók.

Az Egyesült Államokban, így a világon is, immár évtizedek óta hagyományosan a legnézettebb tévés esemény a profi amerikaifutball-liga, az NFL döntője.

A tavalyi döntőt 208 millióan nézték élőben világszerte, és ez a szám idén szinte biztosan emelkedni fog.

Kansas City Chiefs – Philadelphia Eagles

Adja magát, mit is kell csinálni azon kívül, hogy megnézi a meccset az ember? Reklámozni, hirdetni, ennyi embert egyszerre, ennyi idő alatt elérni ugyanis máskor, illetve más platformon lehetetlen.

Jól tudják ezt az NFL-nél is,

fél perc reklámidőért 6 és 7 millió dollár közötti összeget kérnek el,

– állítja a Forbes.

Készülnek is pár reklámbombával a szolgáltatók, ilyen lesz például minden idők egyik legnépszerűbb sorozata, a Breaking Bad, illetve főszereplőinek megjelenése.

Várják a filmes cégek is a vasárnapot, mert mi is lenne a legjobb alkalom beharangozni egy-két várható kasszasikert, mint a Super Bowl? A tavasz egyik nagy durranása lehet az Oscar-díjas szuper páros, Matt Damon és Ben Affleck következő nagy dobása,

az AIR,

ami – a címéből kitalálható – arról szól, hogyan cserkészte be a Nike Michael Jordant. (Alább a film trailere.)

A hirdetések, illetve a reklámidő az egyik nagy bevételi forrás, de még ennél is több jön be a fogadásokból. Egy döntő előtti közvélemény-kutatás szerint

csak az USA-ban mintegy 50 millió ember, vagyis a lakosság mintegy 20 százaléka tervezi, hogy fogad a Super Bowlra.

A reklámok, trailerek és a Super Bowl temérdek nézője pedig a számítások szerint úgy

16 milliárd dollárt fog feltenni a meccsre.

Az 50 milliós szám egyébként 61 százalékos növekedés tavaly óta, ami egészen elképesztő robbanás, ám könnyen magyarázható: tavaly óta Kansas, Ohio, Maryland és Massachusetts állam is beszállt a bizniszbe, náluk csak nemrég indult meg az online sportfogadás, az 57. Super Bowl lesz az első, amire náluk is lehet fogadni.

Aki pedig a győztesre fogad, az általában az Eaglesre tesz: a szerencsejátékosok

73 százaléka szavaz a Philadelphiára,

és a tétek összegének mintegy háromnegyed része megy a favoritra.

A további öt legnépszerűbb tipp a fogadóirodáknál:

  1. Travis Kelce touchdownt szerez
  2. Travis Kelce szerzi az első TD-t a meccsen
  3. Jalen Hurts touchdownt ér el
  4. Travis Kelce kettő, vagy több touchdownnal zár
  5. Miles Sanders TD-t szerez

Mindig izgalmas kérdés az is, mennyiért lehet bejutni magára a meccsre?

A tavalyi, Rams-Bengalsra átlagosan 6600 amerikai dollárba került egy jegy, idén is hasonlóra lehet számítani. Ez azt jelentheti, hogy

5000 dollár alatt ne álmodozzon senki arról, hogy bejut a Glendale-i State Farm Stadiumba.

A legdrágább belépők ezek után nehezen összegesíthetőek, itt tényleg határ a csillagos ég.

Rihanna

A Super Bowl-körítés, illetve a show szerves része a half time show is, vasárnap a szünetben Rihanna lép fel. Nehezen hihető, de öt éve nem lépett színpadra, néhány hónapja szült, így ez a fellépés lesz a nagy visszatérése. A 9-szeres Grammy-díjas művésznő nagyon készül, saját bevallása szerint 39-szer írta át a setlistet, amíg eljutott az ideálisnak véltig.

A Chiefs-Eagles Super Bowl közvetítése vasárnap este 10-kor kezdődik az ARENA4-en és a NET4+ SPORT-on, eddigi – helyszínen készített – felvezető műsorainkból ITT szemezgethetnek.