Akkora bukás lett Dakota Johnson szuperhős-filmje, hogy az egész sorozat mehet a kukába

Dakota Johnson a Madame Web című film főszerepében látható mostanában a moziban, csak sajnos túl kevesen nézik ahhoz, hogy a szereplést sikeresnek tekinthessük. Ráaásul az amerikai kritikusok véleménye lesújtó volt, bár, mint a Hollywood Reporter írja, Johnson nem kapott bíráló szavakat, csak a film, az viszont rettenetesen sokat. A Rolling Stone fogalmazta meg a legtömörebben, Csernobil-szintű katasztrófaként jellemezve a Madame Webet.

Nem biztató kilátások

Mindez azért érdekes, mert a forgalmazó Sonynak nagy tervei voltak: úgy gondolták, hogy a Pókember-filmek világát egy új szereplővel teljesítik ki – ez lenne az a Cassie Webb, akit Johnson alakít; egy földöntúli képességekkel bíró New York-i mentős -, és ha minden jól megy, ez a szereplő kap több filmet, egy egész új kis póklány-csapatot, meg esetleg közös filmet a Pókemberrel, akit most éppen Tom Holland játszik. De a minden nem ment jól, a Rotten Tomatoes filmértékelő oldalon az elmúlt évtizedben bemutatott szuperhősfilmek közül a legrosszabb helyen nyitott a Madame Web, ahogy a mozikban is.

„Legalább tíz évig nem fogunk új Madame Web-filmet látni. Megbukott. A Sony megpróbált egy másfajta szuperhősfilmet készíteni“ – mondta el a lapnak egy iparági forrás. De a dolog oka nemcsak abban keresendő, hogy újszerű változatát akarták elkészíteni egy képregényes zsánerfilmnek (női főszereplő, hülye ruha és egyéb látványos külsőségek nélkül, női segítők, női rendező): úgy fest, hanyatlik az érdeklődés az ilyesmi iránt, és ezt már az iparágban is a „szuperhős-kimerülés” kifejezéssel illetik. (Egyébként az Eternals sem nagyon jött be a nézőknek, abban is egy fő-Marvelnő, a Brie Larson-alakította Marvel kapitány dolgozott együtt kis csapatával.)

Intergalaktikus keménykedés

Egyszerűen túltermelés volt igazságosztókból, és pont most nem érdeklik annyira az embereket, hogy esélyt adjanak egy újnak. Az elmúlt időszakban ezek a filmek nem hoztak annyi bevételt, mint amennyit elvártak volna tőlük, úgyhogy a nagy stúdiók azon vannak, hogy találjanak valamit, amiről ugyanennyi bőrt lehúzhatnak. A nézők közül egyébként sokan sérelmezik azt is, hogy a mennyiségi termelésre átállt Disney és Marvel csak úgy ontják magukból az újabb sorozatokat, amiket ismerni kell ahhoz, hogy a mozifilmek világának összefüggéseit értsék.

A Hollywood Reporter egy másik iparági forrással is konzultált, aki inkább a nőket megcélzó koncepciót látja problémának, mintsem az általános érdektelenséget. “Nem tudom, elegen vannak-e ahhoz a nők, hogy nyereségessé tegyék” így az illető, akinek van is mire hivatkozni: az elsődleges piacnak számító Észak-Amerikában a szuperhősfilmek közönségét 65-70 százalékban férfiak teszik ki, és még a Madame Webnél sem jött össze egy fele-fele arány.

Mindenesetre a Pókember-filmeknek van egy folytatása már a tárban, ha az jól sül el, akkor lehet, hogy Johnson tervezett sorozata sem megy a levesbe. Most mindenesetre nem boldogok a Sonynál, amely hivatalosan 80 millió dollárra tette a film elkészítésének költségeit, de a valóság állítólag inkább a bő százmillió felé tehető. Egy átlagos Marvel-vagy DC-szuperhősfilm ennek két-háromszorosa.

Háló, kérem, mi történik?