Alakul az LCR-KTM a MotoGP-ben, a Marquez-KTM utópiának tűnik

Hetek óta főtéma már a MotoGP-ben a tinédzser spanyol helye, akinek jelenlegi Moto2-es márkája, a KTM megígérte, hogy jövőre előlépteti a királykategóriába. Csakhogy ehhez nincs elég gépe az osztrák cégnek:

  • gyári istállójukban be van betonozva Brad Binder és Jack Miller, egyaránt 2024-ig tartó szerződéssel,
  • a Tech3 KTM-nél a legfrissebb információk szerint Augusto Fernandeznek már szintén van szerződése jövőre,
  • ahogy csapattársának, Pol Espargarónak is.

Fernandez megállapodása ez év végén járt le, de Stefan Pierer, a KTM főnöke a Speedweeknek adott interjújában kijelentette, kap még egy évet, mert megérdemli.

Pol Espargaro augusztus első hétvégéjén fog visszatérni féléves sérüléséből, idén még nem is indult, Pierer elmondta, mindenképp megkapja a lehetőséget a bizonyításra.

Pedro Acostáért dolgozik a KTM (Photo by Danilo Di Giovanni/Getty Images)

Ami ugyancsak biztos, hogy Acosta 2024-ben MotoGP-s KTM-en lesz, ezt megerősítette – többször is – Pierer.

Bárhogy is számoljuk, 5 motoros, de csak 4 motor, valamit ki kell találni.

Az első ötlet az volt, hogy Acosta teljes Moto2-es istállóját vigyék egy kategóriával feljebb, ám ez nem járható út, a MotoGP csak új gyártónak ad két helyet a mezőnyben. De megvan az új megoldás, állítja a német sajtó:

a KTM elorozná a Hondától az LCR csapatot.

Lucio Cecchinello teamje 18 éve használ Hondákat, viszont nem élik legjobb napjaikat, a japánok projektje erősen döcög. A váltás kézenfekvő lenne, csakhogy van egy kis bökkenő: Cecchinellóék szerződése a Hondával 2024-re. Ha ezt sikerülne leküzdeni, az LCR-KTM-en bemutatkozhatna Acosta és még egy pilóta.

A pletykák szerint ez a pilóta akár a Hondától elvágyódó Marc Marquez is lehet, csakhogy őt is jövő év végéig köti a papírja a Hondához. Pierer kimondta – bármennyire is nyomja a média –, ők nem számolnak a nyolcszoros világbajnok spanyollal,

“Marc Marquez nem téma”.

Természetesen ez még változhat, az elsődleges kérdés, hogyan legyen még két motorjuk 2024-re. Az LCR-t megszabadítani a Hondától valószínűleg nem lenne olcsó, ellenben jelenleg ez tűnik az egyetlen járható útnak.

Meg kell várni persze, mire lesz képes Espargaro súlyos sérülése után, a kalapban még benne van, hogy őt tesztpilótaként használnák jövő évben. És akkor az LCR nélkül is megvan Acosta helye.

Vagyis a fiatal tehetség előléptetése többesélyes úton történhet meg, amit Pierer hangsúlyozott: biztosan meg fog.