A nagyszerű színész, rendező, zeneszerző, festő 94 éves. Legendás alakításairól azok is hallottak, akik nem láttak egy filmet se tőle.
A színészkedéstől kezdve a rendezésen át a zeneszerzésig elképesztően tehetséges. Eastwood úr képzett jazz-zongorista, aki az általa rendezett filmek zenéjének egy részét is ő maga komponálja. Nyilvánvaló, hogy a zene közel áll a szívéhez, és ez valahol családi vonás, hiszen fia, Kyle Eastwood jazzbasszusgitáros! De térjünk vissza a filmekhez.
A Jó, a rossz és a csúf és a Piszkos Harry főszereplőjeként meghatározta a western és a krimi műfaját a 20. században. Eastwood olyan hősöket teremtett, akik a törvényeket nem tartják be, mégis igyekeznek igazságot szolgáltatni. Általában győznek, de a győzelem nem mindig teljeskörű – filmjei gondolkodásra késztetik a nézőket arról, hogy milyen árat fizethetünk az igazságért.
Ha kedvenc karakterünket kell kiválasztani tőle, akkor az legyen a Célkeresztben Frank Horriganje, aki a titkosszolgálatnak dolgozik, és aki az Egyesült Államok elnöke elleni fenyegetés ügyében nyomoz. Frank Horrigan, annak ellenére, hogy egyes jelenetekben érdesnek tűnik, mégis Eastwood egyik meglepően érzékeny karaktereként jelenik meg. Egyrészt sztereotip, rutinos akcióhős, másrészt viszont megmutatja, hogy van humora és olyan kedves, ami a színész más szerepeire nem jellemző. Ráadásul kapott érte egy csomó díjat is. (Szerdán 20:00-tól a FILM4-en nézheti meg)

A kedves ügynök
Aztán ott van a Millió dolláros bébi, amelyben Maggie Fitzgerald, a feltörekvő bokszoló történetét követi nyomon, aki Frankie Dunn edző segítségét kéri. Frankie kezdetben vonakodik egy nőt edzeni, de végül vállalja, hogy sztárt csinál belőle. Amikor azonban a lányt egy ellenfele leüti, a lány lebénul és depressziós lesz, és az edzőjéhez fordul, hogy segítsen véget vetni életének és szenvedésének. Frankie Dunn sokban hasonlít a megszokott „igen kemény vagyok” Eastwood-karakterre, de Maggie legrosszabb pillanatában ő áll ki mellette. A vallási meggyőződése és a Maggie iránti szeretete között vergődő Frankie Eastwood egyik legtragikusabb szerepe, és közben az egyik legszerethetőbb is.

A kedves edző
Az Államérdekben Luther Whitney egy tolvaj, aki egy kastély kirablása közben szemtanúja lesz, amint az Egyesült Államok elnöke megtámad egy nőt, aminek következtében az áldozat elhalálozik. Mivel a megfelelő emberek nyilván fedezik, Whitney lesz az egyetlen személy, aki tanúskodhatna ellene. Whitney először úgy dönt, nem foglalkozik a dologgal, aztán mégis megszállja a szentlélek, és megpróbálja úgy alakítani a dolgokat, hogy az elnök bevallja, mit tett. Luther Whitney szerepe újdonság volt Eastwood számára, hiszen azon kevés alkalmak egyike volt, amikor zsaru helyett bűnözőt alakított egy filmben. Egy bűnöző akinek vannak morális szempontjai? Ez teljesen idegen terep volt Eastwoodnak, de tökéletesen hozta a formáját.

A kedves tolvaj
A Vesszőfutás ugyan 1977-es film, de ez nem változtat azon a tényen, hogy nagyon nagyon izgalmas és szerethető. Ebben Eastwood Ben Shockley, egy arizonai zsaru, akit Las Vegasba küldtek, hogy megtalálja a maffia elleni tanút, egy Augustina Gus Malley nevű prostituáltat. Természetesen meg is találja, csak közben mind a korrupt zsaruk, mind a maffia üldözi őket, így a motortól a vonatig mindennel menekülnek, hogy eljussanak a bíróságig. Ben Shockley története címszavakban az, hogy a függőséggel küzdő, lecsúszott zsaru új célt talál Gus védelmezőjeként, és az is kiderül, hogy van vér a pucájában. Annak ellenére, hogy az esélyek ellene szólnak, sosem adja fel, és nem várt fordulatként vonzódni is kezd a nőhöz. Shockley klasszikus esete annak, akit a főnökei is lúzernek tartottak, ehelyett minden idők egyik legmenőbb filmes zsaruja lett belőle.

A kedves zsaru
A háborús film vonulatban a Halálhágót nem lehet kihagyni. A főszereplő Thomas Highway, a tengerészgyalogság őrmestere, akit visszahelyeznek, hogy átvegye régi egységének vezetését. A katonái finoman szólva is mentálisan megviseltek, nem is akarják, hogy az új pasi irányítsa őket. Ő viszont azért küzd, hogy normális alakulatot csináljon a fiúkból. Bár megszámlálhatatlanul sok film készült a tengerészgyalogosokról mindenféle verzióban, de Highway-ként Eastwood irányt mutat mindenkinek, hogyan lehet valaki igazán jó katona.

És a nem kedves katona
Egyébként Eastwood három éve még forgatott, a Cry Macho – A hazaútban kapott szerepet. Mostanában a Juror #2 című filmjén dolgozott, ezt írta és rendezi – és ha soha többet nem látjuk a filmvásznon, akkor is ő marad minden idők legkeményebb színésze.