Pedig vicces lett volna, ha az Indianapolis 500-on mondjuk egyetlen autó sem ér célba.
A 2023 elejére tervezett hibrid rendszer fejlesztése ugyanis még mindig nem tart sehol, azaz nem üti meg a szükséges megbízhatósági szintet, így nem merik bevezetni 2024 elejétől. A bemutatkozás a legnagyobb verseny után, valamikor júniusban lehet, közölte az IndyCar-vezetés csütörtökön. Hogy pontosan mikor, azt még ők sem tudják, szó szerint, “amikor az új erőforrás eléri a megfelelő megbízhatósági fokot” – szól a közlemény.
Addig az eddigi, a következő szezonra nagyon enyhén felújított motorral fognak menni a kocsik, miközben párhuzamosan tesztelik az energia-visszanyerő rendszerrel kiegészített változatot.
Az idény közbeni módosítás – szabályváltoztatás – persze sok kérdést felvet, ilyesmit professzionális helyeken sosem csinálnak, vagyis várjuk ki a végét, mikor is jön az az új motor: az észszerűség 2025-öt diktálna. Csak, ugye már így is többéves csúszásban van a dolog.