Di Giannantonio: A MotoGP-motorok szörnyetegek!

Nyert már futamot mindhárom kategóriában, a VR46-nál pedig ettől a szezontól ugyanígy gyári motort használhat, mint Marc Marquez vagy Francesco Bagnaia – ő Fabio Di Giannantonio.

26 évével még mindig a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnyének fiatalabb tagjai közé tartozik Fabio Di Giannantonio, aki 2023 katari hétvégéje óta elmondhatja magáról, hogy a Moto3 és a Moto2 mellett a MotoGP-ben is húzott be állomást. A Crash.com a 2025-ös idény első fordulója után készített vele exkluzív „Kérdezz-felelek”-et, ebből szemezgettünk.

„Szörnyeteg! A MotoGP-motorok szörnyetegek, sosem lehet őket megszokni! Ott van egy felől a sebesség, de emellett olyan hatás ér a levegőből is, amikor fékezel, hogy hihetetlen. Ha egy kicsit is elkésel, lassan reagálsz, a saját bőrödön érzed meg” – így összegezte az olasz, mik az első gondolatai, amikor a MotoGP-járgányok kerülnek szóba. Kifejtette azt is, hogy hiába állapított meg ő is sok mindent, még külső szemlélőként, a manőverek többsége egészen más belülről, főként a fékezés.

„Ha normál módon fékezel, a motor egyáltalán nem áll meg. Megvan a maga módja, hogy ez megtörténjen sokáig kell tesztelgetni…. Többet viszont nem mondhatok, mert ez titok! Aztán ott vannak a dőlésszögek, amelyekkel csak a MotoGP-ben szembesülsz. Alkalmazkodni kell a testednek, hogy ebbe beleszokjon, ugyanakkor rendkívül precíznek kell lenned a gázkarral is, hogy megtaláld a megfelelő tapadást. A Moto2-ben nincsenek ilyen problémák, de a MotoGP-ben mindent a határokig elvisznek, ki kell hoznod a képességeidből a 100%-ot!”

Pillanatkép az első VR46-os szezonból

„Diggia” immáron negyedik éve szerepel a MotoGP-ben egyeduralkodónak mondható Ducatinál, vagyis már volt ideje, hogy megfejtse a siker receptjét. Röviden össze is foglalta, miket tart a gyártó legfőbb erősségeinek.

„A Ducatinál minden alaposan fel van építve, szépen megfigyelhető a konzisztencia. Szerintem a motorfejlesztésnél is az volt a legfontosabb, hogy ne egy területen legyen a legerősebb, hanem összességében – könnyen tudjon alkalmazkodni minden helyzethez, minden körülményhez.

Voltak időszakok, amikor a mi motorunk volt a leggyorsabb az egyenesben. Aztán voltak időszakok, amikor az intenzív fékezésben volt a legjobb. És persze gyakran megesett az is, hogy jobban kezeltük a gumikat, mint bárki más a rajtrácsról. Megvoltak tehát a külön érák, azonban a nagy egészt kell nézni: akkor tagadhatatlan, hogy jelenleg nem találunk univerzálisabb járgányt a Ducatiénál!”

A MotoGP 2025-ös szezonja most hétvégén Argentínából folytatódik, az állomás eseményeit pedig a Network4-en ezúttal is élőben követhetik.