
Nem állítom, hogy ez minden idők legkiszámíthatatlanabb IndyCar évada, de az biztos, hogy a top tízben benne van, és ezt nemcsak a tegnapi – egyébként szenzációs – futam miatt mondom, aminek forgatókönyvét Shakespeare és Michael Bay szerelemgyereke írta, hanem főleg azért, mert az idei hetedik futamon már a hetedik győztest láthattuk, amire legutóbb 2017-ben volt példa (előtte pedig még négy alkalommal a versenysorozat 1996 óra íródó történelmében).
A Chevrolet Dual at Detroit szombati első futamát a Forma-1-ből ismert Marcus Ericsson (Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda – nem lehet nem imádni az IndyCar csapatok nevét) nyerte, aki harmadik Indy-évadát tapossa éppen, ezeken 37 futamon állt rajthoz, de nyerni még egyszer sem tudott – eddigi legjobbja egy 2019-es második hely volt, szintén itt, Detroitban. Ericsson a negyedik olyan nyertes idén, akinek 2021-ben sikerült a bravúr karrierje során elsőként, a többiek: Alex Palou, Pato O’Ward és Rinus VeeKay.
Ericsson Rinus VeeKay és Pato O’Ward előtt futott be elsőként a bruttó három óránál is hosszabb versenyen, amit először egy első látásra ijesztő, de végül szerencsés kimenetelű baleset miatt kellett félbeszakítani: Felix Rosenqvist a 25. körben csapódott a gumifalnak a hatos kanyarban, amikor Arrow McLaren SP Chevrolet versenyautójában beesett a pedál. A versenyzőt kórházba szállították, jelentések szerint magánál volt és beszélt is az orvosokkal, eszméletét a becsapódáskor sem vesztette el.
A pilóta ellátása, a pálya megtisztítása és a gumifal visszaépítése 80 percen át zajlott, ami egy Bognár György-i értelemben vett örökkévalóságnak tűnt.
A verseny nagy vesztese (szó szerint) Will Power, a Verizon 5G Team Penske Chevrolet versenyzője volt, aki legtöbb körben vezette a mezőnyt (a 8-11, a 28-48 és az 54-65 körök között, azaz 34 körön át a 70-ből), csak éppen az utolsóban nem, amikor igazán számított, bár erről legkevésbé ő tehetett. A 65. körben ugyanis Romain Grosjean a falnak csapta NURTEC ODT Hondáját, és mivel elég rossz helyen állt meg a gép, újabb piros zászló következett. A versenyzők a pit lane-en sorakoztak fel, és a szabályok szerint nem szállhattak ki az autókból, amiket – a pilótákkal együtt – ventillátorokkal igyekeztek lehűteni.

Az újraindításnál Will Power autójában az elektronika bemondta az unalmast, és hiába próbálták beindítani, nem jártak sikerrel, vissza kellett tolni a saját pitjéhez, ahol összebarkácsolták annyira, hogy visszamehessen a pályára, de semmi esélye nem volt utolérni a többieket.
A befutó végül Ericsson – VeeKay (Sonax/Autogeek Chevrolet) – O’Ward (Arrow McLaren SP Chevrolet) sorrendet hozott, az élmezőnyben Takuma Sato (Panasonic/Mi-Jack Honda) volt az egyetlen aki a végső sprint alatt komolyabb manőverrel próbálkozott, de kárára, hiszen a piros zászló előtti harmadik helyét veszítette el VeeKayjel szemben.
A pontverseny állása:
- Palou 263
- O’Ward 248
- Dixon 237
- VeeKay 231
- Pagenaud 219
- Newgarden 204
- Ericsson 189
- Rahal 179
- Herta 170
- Sato 163
Ma rendezik a második detroiti futamot, az időmérőt 15.00-tól az arena4.hu-n, a versenyt magát 18.45-től az ARENA4 televízióban közvetítjük, természetesen élőben.