Dráma Detroitban: ijesztő baleset, háromórás futam, sosem látott nyertes

A futamgyőztes.

Nem állítom, hogy ez minden idők legkiszámíthatatlanabb IndyCar évada, de az biztos, hogy a top tízben benne van, és ezt nemcsak a tegnapi – egyébként szenzációs – futam miatt mondom, aminek forgatókönyvét Shakespeare és Michael Bay szerelemgyereke írta, hanem főleg azért, mert az idei hetedik futamon már a hetedik győztest láthattuk, amire legutóbb 2017-ben volt példa (előtte pedig még négy alkalommal a versenysorozat 1996 óra íródó történelmében). 

A Chevrolet Dual at Detroit szombati első futamát a Forma-1-ből ismert Marcus Ericsson (Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda – nem lehet nem imádni az IndyCar csapatok nevét) nyerte, aki harmadik Indy-évadát tapossa éppen, ezeken 37 futamon állt rajthoz, de nyerni még egyszer sem tudott – eddigi legjobbja egy 2019-es második hely volt, szintén itt, Detroitban. Ericsson a negyedik olyan nyertes idén, akinek 2021-ben sikerült a bravúr karrierje során elsőként, a többiek: Alex Palou, Pato O’Ward és Rinus VeeKay. 

Ericsson Rinus VeeKay és Pato O’Ward előtt futott be elsőként a bruttó három óránál is hosszabb versenyen, amit először egy első látásra ijesztő, de végül szerencsés kimenetelű baleset miatt kellett félbeszakítani: Felix Rosenqvist a 25. körben csapódott a gumifalnak a hatos kanyarban, amikor Arrow McLaren SP Chevrolet versenyautójában beesett a pedál. A versenyzőt kórházba szállították, jelentések szerint magánál volt és beszélt is az orvosokkal, eszméletét a becsapódáskor sem vesztette el.

A pilóta ellátása, a pálya megtisztítása és a gumifal visszaépítése 80 percen át zajlott, ami egy Bognár György-i értelemben vett örökkévalóságnak tűnt.

A verseny nagy vesztese (szó szerint) Will Power, a Verizon 5G Team Penske Chevrolet versenyzője volt, aki legtöbb körben vezette a mezőnyt (a 8-11, a 28-48 és az 54-65 körök között, azaz 34 körön át a 70-ből), csak éppen az utolsóban nem, amikor igazán számított, bár erről legkevésbé ő tehetett. A 65. körben ugyanis Romain Grosjean a falnak csapta NURTEC ODT Hondáját, és mivel elég rossz helyen állt meg a gép, újabb piros zászló következett. A versenyzők a pit lane-en sorakoztak fel, és a szabályok szerint nem szállhattak ki az autókból, amiket – a pilótákkal együtt – ventillátorokkal igyekeztek lehűteni.

Will Power itt még versenyben volt.

Az újraindításnál Will Power autójában az elektronika bemondta az unalmast, és hiába próbálták beindítani, nem jártak sikerrel, vissza kellett tolni a saját pitjéhez, ahol összebarkácsolták annyira, hogy visszamehessen a pályára, de semmi esélye nem volt utolérni a többieket.

A befutó végül Ericsson – VeeKay (Sonax/Autogeek Chevrolet) – O’Ward (Arrow McLaren SP Chevrolet) sorrendet hozott, az élmezőnyben Takuma Sato (Panasonic/Mi-Jack Honda) volt az egyetlen aki a végső sprint alatt komolyabb manőverrel próbálkozott, de kárára, hiszen a piros zászló előtti harmadik helyét veszítette el VeeKayjel szemben.

A pontverseny állása:

  1. Palou 263
  2. O’Ward 248
  3. Dixon 237
  4. VeeKay 231
  5. Pagenaud 219
  6. Newgarden 204
  7. Ericsson 189
  8. Rahal 179
  9. Herta 170
  10. Sato 163

Ma rendezik a második detroiti futamot, az időmérőt 15.00-tól az arena4.hu-n, a versenyt magát 18.45-től az ARENA4 televízióban közvetítjük, természetesen élőben.