Ha ön sem hallotta a szexkomédia kifejezést, nincs egyedül. Bár lennének pikáns javaslataink, mit is takarhat a fogalom, a válasz ennél sokkal profánabb. Azon típusú filmeket nevezzük így, ahol a szexnek központi szerep jut, és nem csak egy-egy ágyjelenet jelenik meg a filmben, miközben a film témája is e körül forog. Egy amerikai filmtörténész szerint az 1953-65 között készült romantikus vígjátékok nagy része ilyen volt. És miért pont ez az időszak?
1953-ban jelent meg a Playboy első ízben, Alfred Kinsey szexológus pedig a nők házasságát megelőző szexről kezdett el értekezni. Rock Hudson és Tony Curtis próbáltak a filmekben ágyba csalni olyan nőket, mint Marilyn Monroe, a nézők pedig izgulhattak, hogy vajon sikerrel járnak-e. A fő kérdés persze aztán arról szólt, hogy megjelennek-e az érzelmek, azaz a férfi beleszeret a nőbe. A van aki forrón szereti, Párnacsaták, Hétévi vágyakozás – hogy csak néhány filmet említsünk. És miért lett vége ennek a korszaknak? Azért, mert a szexuális forradalom véget ért, már senki nem pörgött azon, vajon összejön-e egy pár vagy sem. Néhány évi szexmentesség következett a filmiparban.
Bár széles körben értenek vele egyet, hogy szexkomédia lenne az 1998-as, kasszasikert hozó Keresd a nőt!, bár mások szerint abszolút megállja ebben a műfajban a helyét. Vitathatatlan viszont az Amerikai pite – amely tini-szexvígjáték, ahol a fókuszban abszolút a szexualitás kerül. Jól mutatja, hogy a film egyik kulcsjelenete, hogy valaki egy almáspitével létesít szexuális kapcsolatot. Bár ezt a fajta humort nem mindenki értékeli, több folytatás is született a filmből, és abszolút sikert hozott, annyira, hogy a kilencvenes és kétezres évek fordulójára meg is hozta a szexvígjátékok második felemelkedését.
A műfaj ekkor annyira elterjedt, hogy nagyjából minden második vígjáték ilyen volt. Persze ekkor még nem jelent meg a #MeToo mozgalom, nem kiáltott mindenki szexizmust bizonyos jelenetek láttán, és teljesen másképp álltak a kérdéshez. Ehhez képest 20 év elteltével mindössze 17 filmet találunk a listán.
A Pokolba a szerelemmel is ez a kategória, a Renée Zellweger és Ewan McGregor főszereplésével készült filmben inkább a szerelem tagadása és a szexualitás ünneplése szerepel. A nő, aki független és tudja mit akar, és a férfi, aki bizonyítani akar. Ez az alapfelállás, és bár a bemutatón nem fogadta kitörő siker, mostanra már átértékelték – ahogy tették ezt a Bridget Jonesszal, vagy éppen az Igazából szerelemmel – csak épp ellenkező előjellel. Azok, akik úgy vélték, a film felrúgta a romantikus vígjátékok sémáját, magasra emelték, és ünnepelték a filmet.
A filmet vasárnap lehet megnézni a 21:05-től a TV4-en. A történetben Barbara Novakként megjelenő Zellweger fiatal írót alakít, aki nyíltan tagadja a szerelmet és erről is ír. Nem veti meg azonban a szexet és azt sem, ha könyve épp bestseller lesz. Az ezt észrevevő Catcher Block (Ewan McGregor), viszont nőcsábász, na meg újságíró, így célja az lesz, hogy megmutassa, Novak is lehet szerelmes. És elkezdődik egy ördögi hajsza, aminek a végén ki tudja mit történik….