Az Aramco Racing Team VR46 2022-ben érkezik a világbajnokságra, a projektet egyengető Alberto Tebaldi – Valentino Rossi egyik bizalmi embere- számolt be az előkészületekről.
A Gpone.com készített interjút Tebaldival, több kérdést is érintettek, eszerint:
- Egy hónapon belül, legkésőbb a május végi Olasz GP-ig kiderül, milyen motort fog használni a csapat, felmerült az Aprilia, a Suzuki, a Ducati neve, de akár a Yamahánál is kiköthetnek.
- A csapatot Rossi akadémiája ihlette, hogy legyen helyük a feltörekvő versenyzőiknek, de ez nem jelenti azt, hogy csak az akadémia neveltjei versenyezhetnek az istállónál. Ha úgy látják, hogy nincs megfelelő ember házon belül, szétnéznek.
- Lehet-e Rossi az egyik pilóta? Nem kizárt, de Rossi még arról sem döntött, hogy egyáltalán versenyez-e jövőre.
- Abu-Dhabival nem csak a csapat miatt működnek szorosan együtt, a szaúd-arábiai főszponzor mellett már egy VR46-vidámpark ötlete is felmerült (olyan, mint a Ferrari Theme Park a közel-keleti országban).
Csütörtökön a projekttel kapcsolatban több kérdést kapott maga Valentino Rossi is a hétvégi jerezi futam sajtótájékoztatóján. Megerősítette, hogy a fent említett négy gyártóval tárgyalnak. Saját szerepvállalását elviccelte: “Ha én vagyok a csapatfőnök, és versenyezni akarok, megtarthatom magamnak az egyik motort!” Már komolyan tette hozzá, hogy a csapat felállítását nem ő vezeti, ő jelenleg egy MotoGP-versenyző.
Azt már a szerdai bejelentés óta tudjuk, hogy 2022-től 2026-ig szerződtek az Aramcóval, ami Szaúd-Arábia egyik legnagyobb vállalata. Nem jelentették be, de szinte biztos, hogy az új istálló egyik pilótája Luca Marini, Rossi öccse lesz.