Ewan McGregor példát mutat azzal, hogy a feleségével is intimitáskoordinátorral dolgoznak

Talán még a stáb is meglepődött rajta, hogy az április végén bemutatásra kerülő A Gentleman in Moscow című minisorozatban intimitáskoordinátort kellett használnia Ewan McGregornak és Mary Elizabeth Winsteadnek. A különféle intim jelenetek ugyanis kettejüknek nem biztos, hogy olyan kellemetlenek, hiszen amellett, hogy ők játsszák a főszerepeket, mellesleg házasok is. 

Az említett házaspár (fotó: Roy Rochlin/Getty Images for Paramount+ with SHOWTIME)

McGregor azzal magyarázta a furcsának tűnő döntést, hogy egyrészt jelezni akarta, mindig szükség van intimitáskoordinátorra, másrészt pedig ez nem is annyira róluk szól, hanem a stábról. “Furcsa az emberek előtt meztelenül lenni, furcsa a kamera előtt intim szituációban lenni. Ha táncjelenetet csinálnál, akkor lenne egy koreográfusod. Ez most már fontos része a munkának, mert ez az a valaki, akivel a rendező és a színészek is beszélhetnek” – mondta a Radio Timesnak adott interjúban.

McGregor azt is kiemelte, hogy azért is fontos, hogy intimitáskoordinátorok legyenek a forgatásokon, hogy biztosítsák a fiatal színészek védelmét, és megakadályozzák, hogy felesleges, tehát a történethez semmit nem adó jelenetekben meztelenkedjenek.

fotó: David Livingston/Getty Images)

Ezután lányát, Esthert, aki szintén színésznő, hozta fel példának: “A lányom 22 éves. Ha egy idősebb, híres rendező odamegy egy 22 éves lányhoz, és azt mondja: »Azt akarom, hogy ebben a jelenetben meztelen legyél«, akkor az a színésznő úgy érezheti: »Ó, Istenem, ezt meg kell tennem, a karrierem múlhat rajta.« Aztán öt évvel később pedig visszanézhet, és azt mondhatja: »Bárcsak ne tettem volna meg. Miért vagyok meztelen abban a jelenetben? Szükségtelen«.”

A szexjelenetek kérdésének kezelése tulajdonképpen a filmipar nagyra növése óta változik: az 1900-as évek második felében lezajlott szexuális forradalom jegyében hosszú évtizedekig tolták ki a határokat egészen úgy az 1990-es évekig, ahol már tulajdonképen egész filmeket adtak el azzal, hogy valamelyik híres/közepesen híres embernek szexjelenete volt a filmben. Az évtizedben csúcsra ért akciófilmekben már kötelező elem volt a szoftpornóhoz közelítő szex, tudna erről mesélni Kim Basingertől kezdve Cindy Crawfordon át mindenki, aki szerepet vállalt ezekben a filmekben. Jellemző módon a férfiak olcsóbban megúszták, de azért ugyanennek a műfajnak az indokolatlan meztelen férfi fenekei is mély nyomot hagytak sokakban. Annyira, hogy a méltatlanul alulértékelt Haláli fegyver című paródia kifejezetten be is ismeri Emilio Estevezzel a főszerepben, hogy minden akciófilmben feltűnjön “egy indokolatlan férfisegg”, ezért sétál el a kamera előtt.

Miután kiderült, hogy a Playboy-univerzum által képviselt szexuális forradalom, szabadosság és társai azért alapvetően még is a férfiak igényei köré épülnek, újra előkerült a filmes szexjelenetek problémája is. Mármint az, hogy mikor kell, és mikor csak öncélú szoftpornó az egész? Erre sokféle válasz létezik, és ez az, amihez Ewan McGregor egészen példamutatóan áll hozzá még a feleségével is. McGregor nagyjából tudja, miről beszél, hiszen a legeslegnagyobb klasszikusában, a Trainspottingban ő maga kifejezetten indokolt, de azért elég profán szexjelenetbe is keveredik Rentonként.

Ewan McGregort legközelebb vasárnap, 20:05-kor láthatja a TV4-en, a Pokolba a szerelemmel! című filmben.