Elég sok Oscar-kategória van, amit nem tartunk különösebben számon. Legyünk őszinék, a legjobb kosztüm/jelmez is ilyen: persze megnézzük, mi és ki kapta, de egy hollywoodi filmtől azért már elvárjuk, hogy jó ruhák legyenek a szereplőkön. Pedig ez azért ennyire nem egyszerű: vannak filmek, amelyek tényleg annyira jó jelmezeket kaptak, hogy elképzelhetetlen nélkülük a végeredmény. Ezek közül sorolunk fel egy erős csokrot.
Szegény párák
Az idei évben nem véletlenül kapott meg minden létező elismerést és rajongást a film, és ehhez az is kellett, hogy ennyire a valóságtól elrugaszkodott, mégis ismert jelmezeket terveztek a szereplőknek. Néha egészen rajzfilmszerű a végeredmény.
Barbie
A másik közelmúltbeli sikersztori, és persze ehhez is kellett az, hogy a steril Barbie-világot valahogy élőszereplő-kompatibilissé tegyék a készítők. Sikerült: Margot Robbie ruhái pont olyan életszerűtlenek, mint egy Barbie-éi szoktak lenni, mégis van az egészben valami groteszk módon valóságos.
Fekete Párduc 1-2.
Képregényfilmeknél nem illik a külsőt dícsérni, hiszen ez tulajdonképpen a minimum, de a Fekete Párduc-filmeknél még rátett egy lapáttal a Marvel, és tényleg minden jelmez baromi jól néz ki. Fontos, hogy a készítők kifejezetten fontosnak tartották Afrika kulturális gyökereit, és még ezek is vissza is köszönnek a jelmezekben.
Dűne 1-2.
Eleve az egész arról szól, hogy bár kevés dolog történik, mégis jó nézni, úgyhogy talán annyira nem is meglepő, hogy kapott Oscar-jelölést is a jelmezek miatt. Ha a feszességbe fektettek volna annyi energiát, mint a ruhákba, talán minden idők legjobb filmjéről beszélnénk.
Szörnyella
Emma Stone meglepően kevés elismerést kap ezért szerepért, pedig Szörnyella 2021-ben megjelent saját filmjének igazából a lelkét sikerült megadnia. A lelke Stone, a látvány persze az, hogy a jelmeztervezők segítségével teljesen átlényegült az addig csak rajzfilmben látható hiteles Szörnyellává.