Az A-listás hírességek általában több vasat tartanak a tűzben, sokan alapítottak az elmúlt években vállalkozást. Valaki az alkoholok felé indult el, más egészségtudatos termékekkel nyűgözi le a piacot. De persze a szakácskönyvek is jól mennek.
Dwayne Johnson Teremana tequilája például tavaly egymillió dobozzal kelt el az Egyesült Államokban, Selena Gomez Rare Beauty-ját pedig több mint 2 milliárd dollárra értékelik. De ahogy egyre több A-sztár vállalkozik, a márkáikért folyó verseny minden eddiginél nagyobb. A szakértők szerint most már vége az aranykornak, az emberek kezdenek immunissá válni a reklámokra, úgyhogy már rég nem elég, ha valaki kiposztol valamit a kezében tartva ahhoz, hogy milliók rohanjanak megvásárolni azt. Bár ennek ellentmond Kim Kardashian alakformáló ruhákat gyártó cége (SKIMS), amely 2023-ban elérte a 4 milliárd dolláros bevételt – ez nem mindenkinek megy. Kristen Bell és Dax Shepard Hello Bello babamárkája, amely állítólag 180 millió dolláros bevételt ért el 2022-ben, tavaly ősszel csődöt jelentett, és 65 millió dollárért adták el egy magántőkealapnak.
Jennifer nemplasztikáztató Aniston pár éve alapította meg vegán hajápoló termékcsaládot forgalmazó cégét, a LolaVie-t. Tavaly tavasszal az Ulta Beauty hálózat több mint 1300 üzletében kezdte el árusítani a márkát , majd több további céggel is leszerződtek, a Credo nevű természeteskozmetikum-bolttól az egyébként ételszállításban utazó Uber Eatsig. Ez utóbbi partnerséget egy emlékezetes reklámmal is megfejelték, amiben természetesen a haj volt a középpontban.
Gal Gadot biznisze is jól pörög, állítása szerint két másodpercenként megvásárolnak egy doboz egészségtudatos tésztát, amit ő Goodles márkanév alatt forgalmaz. (Az egészségtudatosság része, hogy minden dobozban 14 gramm fehérjét tartalmaz, kicsit ennek javára tolódik el benne a szénhidrát-arány.) A bevétel 1 százalékát olyan szervezeteknek adományozza, amelyek élelmezési krízishelyzetekben nyújtanak segítséget. Úgy tűnik, Gadot jól becélozta az egészségmániás piacra szánt termékekkel a fogyasztókat.
Lady Gaga amihez nyúl az sikeres lesz, így például a BeautyMatter névre keresztelt szépségápolási termékcsaládja, amely Európában a Sephora üzleteiben érhető el, de elsősorban az amerikai piacot célozza meg. A 125 terméket kínáló cég különösen az olyan platformokon pörög mint a TikTok, ahol mindenki elmondja, milyen fantasztikus mindegyik. A Triclone Skin Tech Foundation bár 21.000 forintba kerül, viszont 51 színben elérhető, és köszönhetően a közösségi médiának, igazi hype alakult ki körülötte. A 100 millió dolláros bevételű cégre nem lehet panasz.
Selena Gomez természetesen vegán és állatkísérlet-mentes márkája a Rare Beauty, amelyet online és a Sephora üzletekben lehet megvásárolni. A cég a The Business of Fashion szerint a 2 milliárd dolláros értéket képvisel. Bár felröppentek pletykák az eladásról, Gomez ezt tagadja.
A színésznő emellett befektetője a Gopuff élelmiszer-kiszállító cégnek, és társalapítója a Wondermind mentális egészséggel foglalkozó oldalnak.
Kevin Hart más műfajban utazik, ami nem meglepő, hisz férfiként furcsa lenne ha arckrémeket árulna. A showbiznisz legkeményebben dolgozó komikusának tartott Hart nem mást, mint tequilát árul. A 2022 májusában megalkotott Gran Coraminót hordóban érlelik, faszénen szűrik, és állítólag rendkivül kellemes ital. Tán ellensúlyozandó az alkohol negatív hatásait, a színész a Hart House vegán gyorsétteremlánc alapítója és a VitaHustle nevű étrend-kiegészítő cég társalapítója.
Dwayne Johnson aka. Szikla is keményen dolgozik, rengeteget forgat – és szintén tequilában utazik. A Teremana nevű ital 2020-ban jelent meg, tavaly egymillió dobozzal kelt el, és több mint egy tucat díjat nyert. 2024-ben a Teremana öt nemzetközi piacon, köztük Nagy-Britanniában, Ausztráliában, Németországban, az Egyesült Arab Emírségekben és Kolumbiában is megjelent a Mast-Jägermeisterrel közös globális terjeszkedés részeként.
A józanok számára is van ajánlata Johnsonnak, aki a cukormentes ZOA Energy italokkal és edzés előtti étrend-kiegészítőkkel árasztja el a piacot. Mintha ez nem lenne elég, az új United Football League tulajdonosa, valamint metroszexuális férfiaknak kínál termékeket, Papatui néven.
Blake Lively nem szeretne elhízni, vagy csak tudja, mi kell a piacnak, ezért jelent meg alacsony alkoholtartalmú buborékos koktélmárkájával, a Betty Booze-zal, amely az alkoholmentes pezsgőitalmárka, a Betty Buzz folytatása, amely szintén sikeres. Ízlelgessük a kifejezést, hogy alkoholmentes pezsgő! A márka ott van ma már mindenhol, szponzora a brit Wrexham AFC-nek, amelynek a férje, Ryan Reynolds társtulajdonosa. Jó kis árukapcsolás. Lively a Blake Brown nevű hajápoló termékcsaláddal is jelen van a piacon. Miért is ne?
Eva Longoria nemcsak arra büszke, hogy a Casa Del Sol, az általa 2021-ben társalapított tequilamárka 100 százalékosan mexikói tulajdonú üzemben készül, hanem arra is, hogy sok nő van olyan pozíciókban, amelyeket hagyományosan férfiak töltenek be, beleértve a női lepárlómestert is. Mellékesként Longoria stratégiai tanácsadóként csatlakozott a Siete élelmiszermárkához is, mely a leggyorsabban növekvő mexikói-amerikai márka az Egyesült Államokban. [Egyébként gabona-és kukoricamentes rágcsálnivalókat forgalmaz – szerk.]
Shay Mitchell kanadai színésznő gyerekkollekciókat tervez és táskákat árul. A Béis mellett Mitchell 2019-ben társalapítója volt az Onda nevű, dobozos buborékos tequilával foglalkozó cégnek is. Állítólag az Onda ma már az egyik legkelendőbb celeb felnőtt italmárka az országban.
Úgy tűnik, ha valaki akar egy kis mellékest, akkor tequilát, egészségtudatos terméket, vagy kozmetikumokat árul – ezekre mindig van kereslet.