Gemma Arterton rosszul vezényelt karrierje ellenére igen látványos karaktere a filmvilágnak, dekoratív, kifinomult, és elképesztően dögös kisugárzása van. Színésznőként persze sok esetben e tulajdonságai háttérbe szorulnak, és másokra helyeződik a hangsúly: furán nézett volna ki például az Alice Creed eltűnésében, ha elrabolt, kiszolgáltatott nőként tökéletes sminkben-hajban könyörgött volna az elrablóinak, hogy ne öljék meg, de az sem lett volna túl hiteles, ha mélyen dekoltált dívaként vonulászott volna a gyerekei mellett a The Escape című filmben, amelyben egy boldogtalan, kiégett anyát alakított.
Úgy döntöttünk, mi most nem is ezekre, sokkal inkább az olyan filmjeire koncentrálunk, amelyekben kifejezetten szexi és vonzó nő szerepét kapta, csak hogy lássuk, ilyet is tud. Pláne annak tükrében, hogy pár éve kijelentette, többé nem vállal el olyan szerepeket, amelyekben kifejezetten dekoratív lenne, nehogy a nők tárgyiasításának áldozatává váljon.
Vakszerencse (2013)
Kezdjük is a Vakszerencse című filmmel, amelyben a 38 éves színésznő a szerencsejátékos vállalkozó, Ben Affleck karakterének jobbkezét, Rebecca Shafrant alakítja, egy rideg és szigorú, ugyanakkor csinos és vonzó nőt, aki teljes lényével benne él egy pénzzel és bűnnel átitatott világban. Arterton persze nem csak a külső adottságait lovagolja meg a filmben, hanem szerepet kap az intelligenciája és az érzelmeivel való küzdelme is (fontos szál továbbá, hogy beleszeret Justin Timberlake-be, aki épp Affleck karakterén készül bosszút állni). Nálunk egyébként augusztus 10-én, szombaton láthatja este 10 órától a FILM4-en.
A Quantum csendje (2008)
A színésznő a 2008-as James Bond-filmben Strawberry Fields MI6-ügynököt alakítja Daniel Craig oldalán. Karaktere tipikus Bond-lány, vonzó, kihívó, elegáns, okos, kifinomult és bátor, sorsát tekintve azonban nem túl szerencsés alkat. Arterton számára kiváló ugródeszka volt ez a szerep (még ha ő nem is úgy látja), amelyet maga is „thinking man’s crumpet”-ként jellemzett, ami egy elég nehezen lefordítható brit kifejezés azokra az emberekre, akik intelligenciájuknak és külsejüknek köszönhetően is különösen népszerűek az ellenkező nem körében, rövidebben szólva mindenki le akar velük feküdni, mert szépek és okosak. A színésznő mindössze 21 éves volt, amikor a film készült, és utólag bánja, hogy elvállalta a rövid életű Bond-lány szerepét, sőt, szerinte az is nagy hiba volt, hogy szexelt a filmben James Bonddal, és ha a mai fejével dönthetne (a mai anyagi körülményei mellett), biztos, hogy visszautasítaná a szerepajánlatot, vagy ha mégsem, magassarkú cipő helyett lapostalpúban játszaná el a karaktert.
Perzsia hercege: Az idő homokja (2010)
Gemma Arterton a legkevésbé ebben a filmben hasonlít magára, Tamina hercegnőként ugyanis egy perzsa származáső nőt kellett eljátszania hosszú, látszólag közel negyven kilós fonott copffal, frufruval, testfestéssel és csilivili Disney-hercegnő-ruhákkal (amelyekért a színésznő kifejezetten rajongott). Majdnem teljes átváltoztatása ellenére persze kiválóan hozta Tamina gyönyörű, belevaló, talpraesett és hát sajnos igencsak önfeláldozó karakterét a Dastan herceget játszó Jake Gyllenhall mellett.
Tamara Drewe (2010)
Tamara Drewe egy modern, önálló, vonzó és ambiciózus újságíró, aki visszatér szülőfalujába, hogy rendbe hozza régi családi házát. Feltűnése azonban rendesen felkavarja a helyi közösség életét: új orrával és forrónacijaival férfiakat nyűgöz le, nőket bosszant fel, konfliktusos helyzeteket teremt, miközben maga is szeretné összeszedni életének elhullott darabkáit. Egy aranyos, romantikus brit vígjáték ez, amelyben Gemma Arterton kedves, természetes szépségével szeretteti meg magát a nézővel (és jól sejti, mindenki mással is a környéken).
A hangok (2014)
Ebben a filmben a pszichotikus Jerry (Ryan Reynolds) plátói munkahelyi szerelmét játssza, Fionát, akit a férfi a saját háziállatai tanácsára próbál elcsábítani vagy éppen megölni. Elég kattant film ez, de ha elvonatkoztatunk attól, hogy valamennyi pszichiáter alighanem minden hajszálát egyesével tépné ki, ha látná, a maga nemében valójában szórakoztató és igencsak meglepő alkotás. Arterton, lévén a főszereplő vágyának tárgya, többször is kihívóan jelenik meg a filmben, plusz érdekesség, hogy ezt olykor testetlenül, a frigóba tett fejként teszi.
Byzantium (2012)
Attól tartok, szükségtelen hosszasan magyarázni, miért olyan szexi Gemma Arterton ebben a filmben, elég, ha csak röviden vázoljuk a karakterét: Clara Webb egy visszavonult prostituált és vámpír, aki arra teszi fel az életét (vagy halálát, nem tudom, hogy mondják ezt vámpírkörökben), hogy megvédje lányát (Saoirse Ronan) az őket fenyegető többi vámpírtól.