58 éves, 22 éves kora óta Hollywoodban dolgozik. Rutinos öreg róka, akinek neve egybeforrt Neóval a Mátrixból és John Wickkel. A romantikus filmjei kevesebb embernek jutnak róla eszébe, pedig azokat is készített bőven, ráadásul milyen jókat!
Reeves egyik első romantikus filmszerepe a Pár lépés a mennyország volt, ahol egy nagyon lovagias és romantikus karaktert, Paul Suttont alakítja, aki beleszeret egy nőbe, miután megvédi őt a buszon egy baromtól. Innentől kezdve Reeves olyan romantikus filmekben bukkan fel, mint a Féktelen Minnesota, Édes november, Minden végzet nehéz, Ház a tónál és legutóbb a Mindig csak talán.
Reevesért nem véletlenül dobbannak meg a női szívek, és nem véletlenül tűnik olyan őszintének ezekben a romantikus filmekben. Olyan jól játssza sok esetben a sebezhető és bájos főszereplőt, hogy a romantikus filmekben nyújtott alakításai sok esetben verik az akciófilmes vonalat. Szeretnénk, ha happy end lenne az Édes november vége, és szeretnénk, ha őt választanák a Minden végzet nehéz című filmben.
2019-ben érte el a Reeves népszerűségének csúcspontját, ő volt a szerethető főszereplő a Toy Story 4-ben. A Keanussance-nek keresztelt jelenség, mely a reneszánszra – visszatérésre utal a Twitteren és TikTokon kezdett terjedni, és amiből kiderül, hogy Reeves nem csak a melankolikus szerelmesként remekel a vásznon, hanem emberként is nagyon szerethető. A videók, amelyeken Reeves felajánlja a metróban elfoglalt helyét egy nőnek, vagy épp kutyákkal játszik, ahogy a sajtómunkásokkal beszél, a róla készült, őt kedves élethelyzetekben ábrázoló fotók elképesztő sebességgel terjedtek a neten.
Reeves az utóbbi időben annyira népszerű lett, hogy a „Tiszteletreméltó Király” becenevet ragasztották rá a neten. Ennek oka, hogy amikor a színész női rajongókkal fotózkodik nem karolja át őket, inkább odahajol hozzájuk, de a kezét a teste mellett tartja, ahelyett, hogy a csípőjüket érintve behatolna a személyes terükbe. Amikor a magánéletéről és a hitéről beszél, Keanu mindig hihetetlenül tisztelettudóan fogalmaz.
Visszafogott, dráma nélküli életet él, és ez igazán ritka a film fővárosában. Reeves legutóbbi romantikus szerepe a Mindig csak talánban volt, amelyben nem mást alakít, mint önmagát, de annak is egy eltúlzott változatát. A film Sasha (Ali Wong) és gyerekkori legjobb barátja, Marcus (Randall Park) történetét követi, akik között olyan barátság van, ami miatt mindenki azt kérdezi, miért nem randiznak, és mikor kezdenek el randizni. Felnőttként össze is sodorja őket az élet, ám nem könnyű a párkapcsolat.
Egy másik Reeves-szerep, amely több elismerést érdemel, ha színészi képességeiről beszélünk, a Minden végzet nehéz című filmből származik. Diane Keaton és Jack Nicholson is szerepel ebben a romantikus vígjátékban, amely Harryről (Nicholson) és Ericáról (Keaton) szól, akik váratlanul egymásba szeretnek, miután mindketten Erica családi tóparti házában szállnak meg, mert Harry a lányával, Marinnal (Amanda Peet) jár. Reeves játssza Julian Mercert, a szív- és érrendszeri orvost, aki segít Harrynek, amikor az szívrohamot kap. Erica és Julian lazán randizni kezdenek, és Reeves igazán ragyog a szerethető, földhözragadt és megbocsátó szerelmes szerepében Még akkor is, amikor minden széthullik, Reeves fájdalmas mosollyal kapirgálja össze a darabokat, hogy emelt fővel távozzon.
Az a Keanu-báj, ami az interjúkból is érződik, pont ugyanaz, amit a vásznon mutat. Ő a good guy, akire mindenki vágyik, a sallangmentes, szerethető, mély nézésű férfi, akire Hollywoodnak szüksége van, különösen kedvenc romkomjaink főszereplőjeként. (És van, hogy a romantika komédia nélkül érkezik: mint a 2006-os Ház a tónál címűben, amelyben Sandra Bullock volt a partnere, időn és téren át.)
Pont ilyen film a Végállomás: esküvő című, amelyet a FILM4-en lehet megnézni pénteken vagy szombaton este, ahol Reeves Winona Ryderrel utálkozik, majd már nem utálkozik egymással. A páros egy vidéki esküvőn találkzik, ahol mindkettő utál mindent, ami egy esküvővel jár. A mogorva vendégeket mindenki elkerüli, így kénytelenek kettesben tölteni az időt. És, ahogy az lenni szokott, a láng fellobban.