“Az a 10 perc ott a bokszutcában a piros zászló alatt életem talán legnehezebb 10 perce volt. Arra gondoltam, a világ legnagyobb autóversenyét vezetem, és közel állok a győzelemhez”
-emlékezett vissza a vasárnapi Indianapolis 500 hajrájára Marcus Ericsson.
Ott ült, és tudta, a baleset miatt félbe szakított futamon két gyors körre van élete kiemelkedően legnagyobb sikerétől, ám ehhez több mint 20 autót kellett maga mögött tartania. Végül csak egy kihívója akadt, a mclarenes Pato O’Ward, ám fantasztikus védekezéssel az ő előzési próbálkozását is sikerült visszavernie az utolsó körben, így győzött.
“A futam előtti este Dario Franchittivel vacsoráztam a pályán, és pont erről a forgatókönyvről beszélgettünk. Elmondta nekem, mit tegyek, hogyan törjem meg a szélárnyékot, hova helyezkedjek a kocsival. Pont erre gondoltam a piros zászló alatt, vagyis volt tervem, amit aztán tökéletesen kiviteleztem. Boldog vagyok, hogy elég volt”
-mesélte a svéd, hogyan készítette őt fel csapata, a Ganassi Racing tanácsadója, a háromszoros Indy 500-győztes Franchitti.
Az indianapolisi siker hatalmas elégtétel a 31 éves pilótának, aki öt éven át a Forma-1-ben próbálkozott, különösebb siker nélkül. Bő három év után Amerikát meggyőzte rátermettségéről, tavaly megszerezte első futamgyőzelmét, majd a másodikat is, most pedig megnyerte a legnagyszerűbb versenyt, aminek köszönhetően a bajnokságot is vezeti.
“Rengeteget fejlődtem az elmúlt pár évben, visszanyertem az önbizalmamat. A tavalyi detroiti sikerem óta más versenyző vagyok. Teljesítményem csúcsán vagyok, magasabb szinten, mint a Forma-1-ben voltam. Ezt kell tartanom, és akkor további céljaim is összejöhetnek.”
Ericsson természetesen arra gondolt, hogy a zárófutam után is az ő nevével kezdődjön a pontverseny.
Sokat tehet ezért most hétvégén, ugyanis az IndyCar-bajnokság máris folytatódik, méghozzá épp Detroitban. Az időmérőt szombaton 18:35-től, a futamot vasárnap 21:30-tól közvetíti élőben az ARENA4+.