Meghan Markle eperdzsemmel tervezi újra a karrierjét, de egyelőre ezen csak az apósa nyert

American Riviera Orchard – ez a neve annak a vállalkozásnak, amellyel Meghan Markle, Harry angol királyi herceg felesége egy új fejezetet kezd az életében. Talán még emlékeznek rá, hogy a színésznőnek volt egy életmódblogja, és mi is pedzegettük, hogy kell neki lassan valamit csinálni, mert kezdenek bevételi forrás nélkül maradni: színésznek már nem színész, a királyi családnak sem dolgozik többé, és véget ért a Spotifyjal kötött megállapodásuk is (a Netflixnek még készítenek műsort, a lovaspóló vérforralóan izgalmas világáról).

Az American Riviera egyébként a lakóhelyük, Santa Barbara beceneve, mert az a környék is meleg, festői, gazdag termőhely és a gasztronómia szempontjából is igen felkapott. Egy hónappal ezelőtt egy inkább hangulatfestő, mint dokumentarista stílusú, 24 óra után eltűnő videóval Markle az Instagramon már jelezte, hogy itt szó lesz vendéglátásról, esztétikumról, a Harper’s Bazaar cikkéből pedig tudni lehet, hogy általánosabb értelemben vett életmódról és kertészkedésről is. (Egyébként ezt az oldalt kell nézni, ha kíváncsiak a majdani fejleményekre, illetve itt a honlapjuk.) Voltak, akik arra tippeltek, hogy majd a luxusvajákos Gwyneth Paltrow nyomdokain halad, de egy ismerőse azt mondta a lapnak, hogy nem, ő a közvetlenebb stílusban fog majd nyomulni.

Meghan Markle és Harry herceg (Fotó: Yaroslav Sabitov/PA Images via Getty Images)

Az első lépés egy eperdzsem, amely tetszetős kosárban, citromokkal körberakva érkezett meg bővebb baráti körének tagjaihoz – ezt onnan lehet tudni, hogy közülük többen közzétettek kis videókat a maguk oldalain arról, milyen csodálatos, lenyűgöző és páratlan dolog az ötven darab, sorszámozott üvegből hozzájutni egyhez. Az egyikük ráadásul lovaspólóban is érdekelt, itt látható, ahogy együtt pózol a sussexi hercegi párral. Szóval elindult az egyelőre főleg hangulatkeltésben és hírverésben érdekelt kampány, aztán majd kiderül, mi lesz – a Daily Mail úgy tudja, főzős műsor is, a Netflixen.

Egyelőre a dolog közvetlen haszna III. Károly királynál csapódott le, akinek évek óta van már saját élelmiszermárkája: a Cornwall Hercegségben található privát otthonában, a Highgrove-birtokon maga is termel, az onnan származó terményekből pedig többek közt, mit ad isten, eperdzsemet forgalmaz (=a bevétel kizárólag jótékonyságra fordíttatik). Illetve forgalmazna, ha éppen lenne készleten – de mind elfogyott az elmúlt napokban, állítólag ennek köze van ahhoz, hogy a királyi családért rajongók dafke felvásárolták, az American Riviera Orchard egyelőre közforgalomba nem került terméke helyett. Mindenesetre Markle életmódmárkája hamarosan tényleg beindul, lesz gasztroblog, tévéműsor, dolgok sütéshez, főzéshez, előállításhoz és tálaláshoz, és akkor aztán vége lehet az epés megjegyzéseknek.

Addis is, ha színészi munka közben megnézné Markle-t, megteheti például A szikrák üzennek című romantikus filmben. Ebben egy Amy Peterson nevű újságírónőt alakít, aki New Yorkból (aprócska) szülővárosába utazik, hogy riportot készítsen az ottani július negyedikei ünnepségről. Természetesen otthon nemcsak a nemzeti ünnepre készülő lakosság, hanem maga mögött hagyni vélt élete és egykori szerelme várja. Fel is vetődik a kérdés, mennyire egykori az az egykori. Látható mindez április 20-án, szombaton, a MAX4-en, 08:05-től.