Sokan félnek az elköteleződéstől. A szakemberek szerint kora gyerekkori traumák, rossz tapasztalatok húzódhatnak meg emögött, míg az emberek el nem jutnak egy pontra, amikor azt mondják maguknak: hát hülye vagyok én, hogy egyedül akarok megöregedni? Ki fog tologatni, ha már járni se tudok? Azért vélhetően ambíciózusabb célok lebegnek a párválasztás során sokakban, de az biztos, hogy számos filmet húztak fel arra az alapvetésre, hogy egy örökös agglegény megtalálja élete szerelmét.
Az egyik ilyen A karácsony kilenc élete, Mark Jean rendezőtől, melyben egy természetesen igen jóképű férfi, aki ráadásul tűzoltó, talál egy macskát. Bár teljesen lényegtelen, a macska neve Ambrose lesz, és szuperül érzi vele magát, mert rájön, mégiscsak jó egy olyan lakásba hazatérni, ami tele van kiszórt macskaalommal, és levert poharakkal. Egy nap találkozik egy csinos lánnyal, Marilee-vel, aki állatorvosnak tanul és segít neki felfedezni a macskatartásban rejlő szépségeket. A történet egy pontján Marilee beköltözik a tűzoltóhoz – és a történet végét innentől nem nehéz kitalálni. (Péntek, 17:05, STORY4)
Macska + férfi = szerelem
A Pokolba a szerelemmel arra épít (Renée Zellweger és Ewan McGregor főszereplésével) hogy a szexualitás fontos, a hagyományosan azt kísérő dolgok – szerelem, család) viszont felejtősek. A történetben Barbara Novak (Zellweger) egy író, aki éppen most alkotott bestsellert szerelemtagadó nézeteiről. Mit ad isten, találkozik Catcher Block újságíróval (Ewan McGregor), aki szakmányban fogyasztja a nőket, és annyira felbőszíti Novak sikere, hogy elhatározza, megmutatja neki, milyen a szerelem.
Jane Austen regénye, a Büszkeség és balítélet sok szempontból alapmű. Készült belőle film, sorozat, Mr. Darcy, az egyik szereplő pedig átejtőernyőzött a Bridget Jones-ba is. Az 1813-ban megjelent regény egy időtlen történet a szerelemről és a félreértésekről, amely a XVIII. század végi Anglia társadalmi osztályaiba nyújt bepillantást. A Bennet-nővérek – Elizabeth, Jane, Lydia, Mary és Kitty – jövője attól függ, hogy anyjuk képes-e gazdag férjeket találni számukra. Mindeközben Elizabeth megismerkedik a büszkének és előítéletesnek tűnő [de hát az is! – szerk.] Mr. Darcyval. Kettejük találkozásai szikrázó vitákhoz és félreértésekhez vezetnek, mivel egyikük sem hajlandó engedni saját büszkeségéből. A megrögzött agglegény és a lázadó lány közös története pedig ott ér véget, hogy Elizabeth végül ráébred, hogy talán nem minden az, aminek látszik – köztük Mr. Darcy sem.
Elvárt viselkedés
Hasonlóan sokszor újragondolt történet Casanováé. Számtalan film készült már a világ legismertebb nőcsábászáról, akit legutóbb a tragikusan fiatalon elhunyt Heath Ledger formált meg a vásznon. Az ő Casanovája eddig minden nőt elbűvölt – de most először találkozik valakivel, akire nem hat a sárm és a szép szavak. Francesca (Sienna Miller) szép, okos velencei nő, aki képes ellenállni varázsának. Ez az csábítás Casanova életének legnagyobb próbája: hírnevét, sőt az életét is kockára teszi, miközben talán épp most talál rá az igaz szerelemre. Érdekesség, hogy Donald Sutherland is eljátszotta Casanova karakterét Federico Fellini 1976-os feldolgozásában, egészen más megközelítést alkalmazva.
Csak semmi érzelem
Úgy tűnik, a szépirodalom jeleskedett megrögzött agglegényekben, és ez nem is csoda. A korszellem lehetőséget adott a szabad élvezeteknek. A Sok hűhó semmiért – Shakespeare műve – Messinában játszódik, és Benedek és Beatrice, két éles eszű és szarkasztikus természetű ember kapcsolatát mutatja be. Benedek katonaként élvezi az élet szépségeit – amelyek érthető módon nem a csatatéren történnek, míg Beatrice egy úrilány. Már az első találkozásuknál nyilvánvalóvá válik, hogy a két karakter között különleges dinamika van: a vitáikat átszövi a köztük lévő vonzalom. Na jó, de ebből még nem lesz házasság – gondolhatnánk, de szerencsére többen tesznek róla, hogy legyen. A páros körül barátaik és családjuk összeesküvést szőnek, hogy ráébresszék őket egymás iránti vonzalmukra. És számos kaland, megcsalatás és árulás után a szerelem szárba szökken és a házasság megköttetik. A darabból persze film is készült – nem is egy – de talán a legismertebb Kenneth Branagh rendezésével és főszereplésével.