Úgy tudni, a KTM-et, a Husqvarnát, a GasGast és az MV Agusta bő 50 százalékát birtokló anyacég, a Pierer AG közel 2 milliárd eurós adósságot halmozott fel.
Azt pedig maga a cég közölte, hogy a hatfős igazgatótanácsát kétfősre csökkentette, és nem fogja elérni 2024-re kitűzött pénzügyi céljait, sem forgalomban, sem bevételben. A legfőbb ok lehet, hogy az amerikai piacon sikertelenek a márkái, de az európai bevételek is visszaestek.
Kérdés, mit jelent ez a KTM motorsportprojektjeire, különösen a MotoGP-re nézve, ahol két csapattal is jelen van az osztrák vállalat. Egyelőre hangoztatják, hogy a gyorsasági-vb nincs veszélyben, ám ezt nehéz elképzelni.
A KTM jövőre viszi fel gyári csapatához szupertehetségét, Pedro Acostát, és megerősíti a privát Tech3 istállóját is, ahová két többszörös MotoGP-futamgyőztest, Maverick Vinalest és Enea Bastianinit szerződtetett 2025-re.