Kemény bukások után Josef Newgarden nyerte az őrületes Indy 500-at

Az első majdnem 100 kör, a verseny első fele szokatlanul nyugodtan telt, pláne az általában Indianapolisiban tapasztalt eseményekhez képest.

Dráma azért volt, a futamra az időmérők után bekerült Graham Rahal autója ugyanis nem tudott elmozdulni az utolsó pozícióból, csak a depóból, két körrel a start után tudott a mezőny után eredni.

Az élen a pole-ból induló Alex Palou és a mellőle rajtoló Rinus Veekay váltotta egymást, és csak a kerékcserék idejére veszítették el az első helyeket. A mezőnyben történt ez meg az, az egyetlen nő, Katherine Legg a depóban csúszott a falnak kerékcsere közben, majd pár körrel később fel is adta a futamot. Kiállt az újonc RC Enerson is, de a 92. körig nagyobb balhé nem zavarta meg a körözést, valószínűleg

az Indy 500-ak történetének leggyorsabb első 90 körét láttuk.

Akkor viszont a szintén újonc Sting Ray Robb Rahal előzése közben szélesre csúszott, egészen a falnak, és jött az első sárga zászlós periódus. Ilyenkor mindenki egyszerre a depóba megy, hogy kihasználja a lehetőséget a tankolásra és kerékcserére, sanszos volt, hogy történik valami a depóban. Ráadásul az élen: Veekay a kigyorsításnál keresztbe állt, nekiment Palou gépének, amit a falhoz szorított. Veekay továbbment, Palou viszont lefulladt, rengeteg időt veszített. Veekay-t hibájáért megbüntették, át kellett hajtania a boxutcán, így ő is erősen visszaesett.

A start (Photo by Justin Casterline/Getty Images)

Lundgaard szintén ennél a kiállásnál pedig majdnem elütött egy szerelőt, amikor nem a saját pithelyére állt be, ám ezért nem kapott büntetést.

Callum Ilott találta magát az élen, aki épp a sárga pillanatában már a boxba ment, de hamar lehagyták őt, Pato O’Ward és Felix Rosenqvist állt az élre, majd kisvártatva csatlakozott hozzájuk a tavalyi győztes, Marcus Ericsson és Josef Newgarden is.

A száguldást 150 kör után Romain Grosjean törte meg ismét, szó szerint, autójával elkapta a falat. Az újraindulás után Newgarden-Ericsson-előzgetéseket láttunk, majd jöttek Santino Ferrucci pillanatai, AJ Foyt csapatának pilótája a vezetést is átvette. A 169. körben szállt ki az élről kerékcserére, nem ment simán, mert a bal első, már levett kerék elgurult, egy másik szerelő kapta el, már a boxutca vonalán, ami tiltott terület. Foyték megúszták pénzbüntetéssel.

Pato O’Ward tört az élre közben, lehagyta Newgardent és Ericssont is. Már csak 15 kör volt hátra, amikor elszabadult a pokol Indianapolisban:

  • Rosenqvist lekoccolta a falat, megpördülő autóját Kyle Kirkwood nem tudta elkerülni: utóbbi kocsijának bal hátsó kereke leszakadt, és kirepült két tribün között egy parkolóba, ahol egy autón landolt, eközben Kirkwood gépe a falnak ütközve felborult, és a tetején csúszott – csoda, hogy senki nem sérült meg, egy nézőnek vagy járókelőnek sem esett baja.
  • A piros zászló után mintegy 10 körre mehetett el a mezőny, ám már az elsőben jött az újabb nagy bukás: O’Ward akadt össze Ericssonnal, és a falon kötött ki, hátrébb ugyanez történt Simon Pagenaud-val, míg Agustin Canapino a törmeléken csúszott a falnak, aztán lassú tempóval O’Ward roncsát is eltalálta – újra csak az anyagi kár volt jelentős, hálisten.
  • Öt kör maradt az újabb újraindításnál, ám ekkor már a célegyenesben összekoccant vagy négy autó a mezőny hátsó felében, így ismét jött a piros zászló.

Hivatalosan 3 kör maradt a 200-ból, és kisebb szünet után újra elengedték a mezőnyt, ám a két lassabb kör miatt

csak egyetlen gyors körre, ez döntött a 107. Indy 500 győzteséről.

Ericsson vezetett, és egy kis előnyt is tudott szerezni a restartnál, ám

a hátsó egyenesben Newgarden ledolgozta hátrányát, és a Penske-Chevy megelőzte a Ganassi-Hondát.

Két kanyart kellett kihúznia Newgardennek meg a célegyenest, neccesen, de sikerült. Bár Ericsson nagyon jött,

jött a kockás zászló is, és Newgarden – életében először – megnyerte az 500-ast.

Newgarden és Ericsson finise (Photo by Justin Casterline/Getty Images)

Harmadikként Ferrucci futott be.

A 2017-es és a 2019-es, magyar származású IndyCar-bajnok sikere nem váratlan, bár nem tartozott a nagy esélyesek közé. Idén már másodszor nyert, ő a szezon első kétszeres futamgyőztese.

Roger Penske csapattulajdonos 19. (tizenkilencedik) győzelmét szerezte az Indy 500-on,

ami elképesztő rekord. Először 1972-ben győzött, legutóbb 2019-ben.

A 86 éves Roger Penske (Photo by James Gilbert/Getty Images)

Az Indy 500-at élőben nézhették az ARENA4-en és a NET4+ SPORT-on, már újra meg is nézhetik, ha idekattintanak. Az őrült utolsó 15 körről pedig itt olvashatnak még részletesebben.