A nyár egyik, talán legizgalmasabb kérdése lesz ez, mivel a 19 éves Moto2-pilóta pár hete kijelentette, már jövőre fel akar lépni a királykategóriába, majd a hét közepén azzal egészítette ki, ezt mindenképpen KTM-mel akarja megtenni. Az osztrákok hozták be a vb-re, a segítségükkel lett Moto3-világbajnok tavaly előtt, és nekik köszönhetően nyert meg idén hétből négy futamot, köztük a legutóbbi kettőt.
A KTM-nél sincs hiány a szándékban, miután a napokban Pit Beirer sportigazgató konkrétan kimondta, nem fogják hagyni elveszni a tehetséget:
“Érvényesíteni fogjuk az opciónkat Pedróra, mivel fantasztikus motoros, és azt akarjuk, hogy nálunk maradjon.”
Hozzátette viszont azt is, a tinédzsernek várnia kell: igaz, hogy jelenlegi szerződésében az lehet, hogy június 30-ig van rá opciója a KTM-nek, ám augusztus vége előtt nem fog kiderülni a jövője náluk.
“Nem fogunk dönteni a GASGAS Tech3 istálló pilótakettőséről az Osztrák GP-ig (augusztus 20.). Folytatni akarjuk a négy motorossal, aki jelenleg nálunk van, és ha plusz helyre lesz szükségünk, teszünk róla, hogy legyen”
-mondta ki magabiztosan Beirer.
A gyári KTM-istállónál a képlet egyszerű, Brad Bindernek és Jack Millernek 2024 végéig szóló szerződése van, ide Acosta nem fog beférni, ezért is beszélt a főnök csak a Tech3-ról.
Itt a helyzet már kevésbé stabil, az újonc Augusto Fernandez szerződése az év végén lejár, és ügyes ugyan, de nem látszik megváltani a világot; míg Pol Espargaro papírja csak jövő év végén jár le, ám versenyen még motorra sem ült náluk, mióta múlt év végén visszahozták a Hondától. A spanyol nagyon csúnyát bukott az idény legelső napján az egyik edzésen, és azóta is lábadozik. Legjobb esetben augusztus elején, a nyári szünet után térhet vissza, illetve mutatkozhat be a Tech3 KTM-nél. További kérdés, hogy milyen állapotban?
A sajtóban máris felmerült három variáció is Acosta KTM-es előléptetésére:
- a reménység jelenlegi istállójával, az Ajo csapattal együtt jön fel a MotoGP, a Red Bull pénzén, vagyis a KTM kap még két helyet a mezőnyben, ám ezt állítólag a vb-t szervező Dorna zsigerből megvétózta – tény, hogy tavaly kiszállt a Suzuki, így van két hely, de azt új márka gyári alakulatának tartják fenn;
- Augusto Fernandezt lepasszolják a Gresini Ducatinak (Fabio Di Giannantonio helyére);
- Espargaro a szezon végén visszavonul, és a KTM – kvázi örökös – tesztpilótája lesz.
Jelenleg a középső látszik a legjárhatóbb útnak. Ha Espargaro nem is lesz formában, ha visszajön, ostobaság lenne azonnal csodát várni tőle, és kegyetlenség nem lehetőséget adni neki 2024-re, ha úgy akarja. Pláne, hogy aláírt papírja van erre.
Hollandiában vasárnap még egy nagydíj vár a mezőnyre, majd hat hét szünet után két hete és két GP-je marad a KTM-nek, illetve Beirernek, hogy kiokoskodja a tuti megoldást, amire mindenki rettentően kíváncsi lesz.