Lauda hétfőn lett volna 72 éves, születésnapján mutatta be Gordon Murray a T.50s sportkocsit.
A gépet a tervezőzseni cége, a Gordon Murray Automotive alkotta meg, és nem véletlenül nevezte el a 2019 tavaszán elhunyt háromszoros F1-világbajnokról. Az autó fő motívuma ugyanis az a porszívóhatású szerkezet, amit Murray 1978-ban kipróbált a Brabham BT46B típusú F1-kocsiján, amivel Lauda megnyerte az azévi Svéd GP-t. Ez volt a technikai újítás első és egyetlen szereplése, ugyanis olyan sebességet tett lehetővé és olyan előnyt jelentett a többi kocsival szemben, hogy azonnal betiltották. Az úgynevezett fancar szinte szó szerint az aszfalthoz tapasztotta magát, hihetetlen leszorítóerejével a kanyarokban is elképesztően gyors volt, ráadásul stabil is, így verhetetlennek bizonyult.
Ezt a találmányát vitte most bele Murray a T.50s-be, amiből mindössze 25 darabot készítenek, és minden egyes darab Murray egy-egy F1-futamgyőztes Brabhamje vagy McLarenje sikerének helyszínéről lesz elnevezve. Így az első darab, amit 2023-ban gyártanak majd le, a T50s Niki Lauda Kyalami 1974 lesz. A 74-es Dél-Afrikai GP-t ugyanis Carlos Reutemann Murray egyik Brabhamjével nyerte.
A T50.s NL motorjának paraméterei is egészen különlegesek: egy 725 lóerős, V12-es Cosworth hajtja, ami elképesztő gyorsulást és végsebességet ad a mindössze 850 kilós autónak.
Ha eddig még nem fogtak padlót, akkor térjünk rá a kocsi árára: a kocsi 3 millió 1 százezer fontba, azaz 1 millárd 300 millió forintba fog kerülni.