Scott Redding is a Supersport 300 ellen

Korábban márkatársa, Loris Baz kritizálta a nevelőszériát, a 11-szeres futamgyőztes angol szinte teljes mértékben egyetért vele.

“Nem hinném, hogy a biztonsággal van a probléma, sokkal inkább azzal, hogy a több és több biztonsági intézkedés ellenére egyre több a fatális baleset. Felmerül a kérdés, mi változott 10-15 év alatt, megmondom, sokkal szorosabb a verseny. Minden kiegyenlített, nincsenek különbségek. Kiegyenlítik a fordulatszámot, hogy összehúzzák a mezőnyt, amiből kiélezett verseny lesz, de ha 40 tizenöt éves kölyök fog menni egy másodpercen belül, akkor bármikor bármi megtörténhet. Azon csodálkozom, hogy nem történt meg a baj már hamarabb. Négy körig láttam a futamot, de nem vagyok képes nézni, túlontúl szoros. Megáll bennem az ütő, képtelen vagyok nézni, még az egyenesben is arra számítok, hogy valami történni fog. 10-15 éve egy-két ember elhúzott, azt jött három másik. Most 15 srác van egymáson, és ha valami lesz a harmadikkal, negyedikkel, ötödikkel, mire te észreveszed, nem fogod tudni kikerülni. Kell valami, ami megtöri a mezőnyt, és ugyanez igaz a Moto3-ra is”

-elemezte a tavalyi vb-második, idén jelenleg vb-3. klasszis.

Általános kép egy SSP300-as versenyről, és itt még nem is olyan vészesen sűrű a mezőny (Photo by Mirco Lazzari gp/Getty Images)

Baz hasonlóan vélekedett, szerinte minden motor teljesen egyforma, a motorosok tudása között alig van különbség, így az egész verseny egy hosszú tülekedés. A motorversenyben mindig benne van a szerencsétlenség, de a két legkisebb kategóriában hatványozottan.

Idén Vinales már a harmadik áldozat, tavasszal a Redding említette Moto3-ban halt meg egy tinédzser pilóta, Jason Dupasquier, nyáron Hugo Millan a CEV Moto3-as bajnokságban. Ahogy most Vinalest, a svájcit és Millant is társai gázolták el, mert képtelenség volt kikerülni.