Vannak filmek, amikről üvölt, hogy a forgatókönyvírója nem filmnek szánta őket, hanem még akkor írta a történetet, amikor elhitte magáról, hogy ő lesz az új Shakespeare, Tennessee Williams vagy Mamet. A fogcsikorgatástól hangos, átcigizett és -ivott éjszakák alatt aztán megszületett a Mű, egy helyzetkomikumra és spontán tragédiára épített, kevés szereplős kamaradarab, de mindenki jobban járt azzal, hogy a Broadway kiröhögte hősünket, mert így elvihette a lazán átdolgozott színdarabot Hollywoodba, ahol nagyon bátor emberek filmet forgattak belőle.
1998 az olyan filmek éve volt Hollywoodban, mint az Armageddon, a Ryan közlegény megmentése vagy a Dr. Doolittle, a top 10-es bevételi listára pedig a Deep Impact és a Keresd a nőt! is felfértek, utóbbi ugye egy rém tahó poénokkal operáló, szőkenős vígjáték volt – utóbbi kitételében kicsit olyan, mint a Hazugságok éjszakája, de csak nagyon messziről nézve, mert az eredetileg Hi-Life címen bemutatott film jóval szofisztikáltabb, és mérsékelten szórakoztatóbb is.
A történet, és most visszakanyarodunk a fogcsikorgatáshoz, egy 900 dolláros hazugság körül bonyolódik. Van egy Jimmy nevű alak, aki rossz embereknek lóg 900 dollárral, de nem vérplazmát ad el vagy a spermáját, mint minden normális ember ebben a helyzetben, hanem hazudik valamit a csajának, Susannek, hogy ő kerítsen neki lóvét bárpultos bátyjától. Susan hazudik a tesónak egy meredeket, a pultos meg a neki tartozó (és kifogásokat hazudó) sokaságtól igyekszik kisebb-nagyobb lódításokkal beszedni a bűvös 900 dollárt. Ugye tetszenek sejteni, mi lesz a kanyar vége?
A Hazugságok éjszakája olyan film, amilyet ma már nem forgatnak. Nincs benne társadalmi üzenet, elnyomott kisebbség, szuperhős vagy valós történelmi alak, nem egy franchise része és nincs képregényverziója. Van egy ötlet, egy lánchazudozás, ami egyre nagyobb galibát okoz, míg a végére minden a helyére kerül. A másfél órás röhögés után nem akarunk gofund.me kampányt indítani a lakóhelyüket vesztett vidrák vagy a kokainista medvék megmentésére, nem tartunk kiselőadást a film rejtett üzeneteiről egyre türelmetlenebb és a mi elemésztésünkkel komolyan kacérkodó barátainknak, mert nincs neki olyan.
A láthatóan üveggyöngyökért forgatott filmet a dialógusok és a színészek viszik a hátukon, a permanensen „engem bántottak, tessék megmenteni” arcot vágó, de rém dögös Daryl Hannah, az idegesítő pöcsöket önazonosan hozó Eric Stolz, az állandóan túl sokat dumáló, de épp ezért imádnivaló Moira Kelly, vagy a megbízható, de örök unalmat ígérő tekintetű Scott Campbell. Aki szereti a kilencvenes évek gondtalan, ártalmatlan, senkinek nem ártó, ún. habkönnyű vígjátékait, ki ne hagyja január 29-én, szerdán este 20.00-tól a FILM4 műsorán!