A nem rövid téli álomból egy ideig csak a csapatváltásokról szóló hírekkel kezdett éledezni az IndyCar, jegyezzük is fel a legfontosabb pilótamozgásokat:
- Marcus Ericsson a Chip Ganassi Racingtől az Andretti Autosporthoz igazolt,
- Romain Grosjean az Andrettitől a Juncos Hollingerhez ment,
- Felix Rosenqvist a McLarent hagyta el a Meyer Shank Racing kedvéért,
- a McLaren megszerezte David Malukast,
- a Chip Ganassi igazolt két újoncot, Kyffin Simpsont és Linus Lundqvistot.
(Közülük Malukas még a rajt előtt kiírta magát kisidőre egy biciklis baleset miatt, így helyette a hétvégi, St. Petersburg-i nyitófutamon Callum Ilottot láthatjuk.)
Februárban szerencsére már az autók is kezdtek éledezni, bár nem teljesen úgy, ahogy a gyártók tervezték: a szezonkezdetre ígért, 2,4 literes, hibrid motorokat még mindig nem sikerült bevetni, illetve még mindig csak tesztképes állapotban van az új erőforrás, így az IndyCar irányítói közölték, ez az idény is az eddigi motorokkal fog elkezdődni. És itt a hangsúly a kezdésen van, ugyanis a bajnokság közben, nagyjából az évad felénél, júniusban, az Indianapolis 500 után terveznek hibridre váltani. Szezon közben az ilyesmi több mint aggályos, ám jó hír, hogy a hibrid tesztelése jól halad, és ha tényleg úgy döntenek a felek, a nyáron végre jöhet.

A februári tesztek ennek megfelelően a régi kasztnikkal és a régi motorokkal zajlottak, és még a szokásosnál is szorosabb eredménnyel zárultak. Sebringben, kétnapnyi körözés után ugyanis
az időlista első öt helyezettje egyetlen tizedmásodpercen(!) belül zárt,
és a hatodik, a címvédő Alex Palou is épphogy a tizeden kívül ragadt. A leggyorsabb, Ericsson, valamint Will Power, Pato O’Ward, Rosenqvist és Graham Rahal kvázi egyforma időt futott.
Ezek után bajnoki esélyest megnevezni vakmerőség lenne, de természetesen Palout azért ki kell emelnünk a tömegből. A spanyol az utóbbi három szezonból kettőt megnyert, mostanra végképp beágyazta magát a Ganassi Racingnél, a télen új szponzort is kapott – a sárga DHL-es kocsiban láthatjuk idén –, így minden adott számára remek szereplésének folytatásához. Csak egy dolog zavarhatja meg, az a több tízmillió dolláros per, amit a McLaren a nyakába varrt, mert tavaly előtt aláírt hozzájuk, aztán mégis maradt a Ganassinél. Az ügy jelenleg is folyamatban van, és a pályán kívüli események egy idő után a pályán is éreztethetik hatásukat.
Most, a hétvégi rajtnál ebből a negatív hatásból még semmit nem fognak érzékelni a főszereplők, így mi, a közönség sem, szombat-vasárnap zavartalanul élvezhetjük az IndyCar visszatérését, ahogy mindig, a Network4-en, élőben.
Szombat este 8-tól adjuk az időmérőt St. Petersburgből, vasárnap este szokatlanul korán, fél 6-kor startol a mezőny a futamon. Mindent online, a NET4+-on láthatnak élőben.