A kervárosi élet Amerikában a jómódúak kedvelt létformája. Apu reggel beül a nagy fekete autójába, bevezet a városba, este hazajön, ahol takaros feleség és 1-2-3 jólnevelt gyerek várja. Hétvégén BBQ és sör a haverokkal, anyu meg közben a női közösségben tevékenykedik, és az iskola-bolt-edzőterem útvonalon pendlizik.
A kertvárosi lét különös sajátossága, hogy egyes helyeken meghatározzák a játékszabályokat. Ez a HOA (Homeowners Association) amely egy társulás, amely karbantartja a közösségi parkokat, ösvényeket, medencéket és játszótereket; és személyzetet biztosít a környéken található dolgok rendbetartására. Ez még oké, de időnként elég kemény szabályokat állapítanak meg arra vonatkozóan, hogy a közösségnek – és a benne lévő házaknak – hogyan kell kinézniük, legyen szó a fű magasságáról, vagy a kerítés színéről. De vannak nagyon súlyos szabályok is, mint például: építészeti jóváhagyást kellett kérni két kis cserepes növényre, amelyeket a bejárati ajtónál helyeztek el. De van ahol kötelező a medencénél a törölköző, akinek nincs, az 25 dollárt fizet. Az is érdekes, hogy van ahol csak az adott napon lehet kitenni a kukákat, tehát, ha szerda reggel jön a kukás, akkor meg kell várni az éjfélt, vagy korán kelni, ahhoz, hogy időben kiérjen a kuka. Vagy jön a 25 dollár büntetés. Ennél is abszurdabb szabály, hogy van ahol csak fekete vagy zöld lehet a trambulin hálója, de van ahol a mulcs színe is meg van határozva, vagy az, hogy csak 5 percig lehet nyitva a garázs ajtaja. Szóval nem könnyű a kertvárosi lét, amit az is bizonyít, hogy következő listánkban csak olyan filmeket válogattunk össze, ahol kiderül, az élet nem is olyan szép ezeken a helyeken, mint gondoltuk.
Sam Mendes Amerikai szépségét a megjelenésekor boldogan dicsérték, lelkes kritikákat és több Oscar-díjat is kapott. A filmet Lester Burnham (Kevin Spacey), egy frusztrált külvárosi apa szemszögéből meséli el, aki gyűlöli a feleségét és nem érti a lányát. Lánya gyönyörű barátnője inspirálja arra, hogy változtasson, és Lester kezd rájönni, hogy semmi sem számít igazán, és a korábbi szorongása megszűnik, mert végre boldog lesz. A mérgező közösségben, amelyben látszólag minden szép és jó, de közben ott vannak az elszúrt házasságok, a homofóbia, a drogok, amelynek hatására kiderül, az egész csak a látszatról szól.

Tökéletes élet
A Szabadság útjait azért ünnepelték, mert Kate és Leo, az álompár újra összeállt. De a látszat csalt, az 1950-es évek külvárosát bemutató filmből kiderül, hogy a kapcsolat finoman szólva sem ideális, inkább bántalmazó és elnyomó. A film April (Kate Winslet) életét mutatja be, amint a mindennapok unalmába fullad, miközben rájön, hogy gyerekkori álmai sosem fognak megvalósulni. Eközben férje, Frank (Leondardo DiCaprio) azzal küzd, hogy elegendő pénzt keressen az élethez, egy olyan munkával, amit utál. Aztán mindenki máshol keresi a boldogságot, a pia hatására elszabadulnak az indulatok, és az érzelmi bántalmazást csak az nem veszi észre, aki nem akarja. Mondjuk úgy, hogy Jack és Rose jobban tetszik, mint Frank és April.

A családom titkaiban természetesen az derül ki, amit senki nem akart, hogy kiderüljön. Maga a film meglehetősen súlyos, de a jó forgatókönyvnek és a nagyszerű alakításoknak köszönhetően mégis jól működik. Sigourney Weaver alakítja Sandy Travist, egy olyan család fejét amely a legidősebb fiú halálát nem tudja feldolgozni. A történet középpontjában elsősorban Sandy és kisebbik fia, Tim (Emile Hirsch) áll, akihez különleges kapcsolat fűzi. A filmben számos nehéz téma kerül napvilágra, mint például a családtagok közötti bántalmazás, a depresszió, a drogfüggőség és természetesen a hűtlenség. Mindezek ellenére azonban van fény az alagút végén, és bár úgy tűnik, az élet nem olyan jó a kertvárosokban, végül valamiféle happy enddé alakul.

A látszat csal
A Lány a vonaton nagy port vert fel megjelenésekor, 2016-ban, és arra épít, hogy mindenkinek az élete jobbnak tűnik kívülről. A Paula Hawkins azonos című regényéből készült film három különböző nő egymásba fonódó történetére összpontosít egy külvárosi negyedben: egy boldog házas háziasszony, egy boldogtalan házas és önpusztító nő, valamint egy nemrég elvált alkoholista hármasát prezentálja. Ahogyan az várható volt, az alkoholizmus és a hűtlenség is nagy teret kap a filmben, majd hosszan polemizálnak azon, mennyire beskatulyázza a nőket a feleség-és anyaszerep. Ez a film azonban elsősorban thriller, így egy halottra is lehet számítani benne.

A Jégvihar Ang Lee rendezése, és azt mutatja meg, hogy milyen a diszfunkcionális család. A történet két szomszédos családról szól az 1970-es évek Connecticutjában, és mindössze egy hetet mutat be. A hálaadáskor összegyűlő családokra lecsapó vihar hatására mindenkinek menedéket kell találnia, kerül amibe kerül. Természetesen megjelenik a hűtlenség, valamint a kamaszkori lázadás bizonyos fomái, mint a kicsapongó szexualitás és a drogok. Ha másért nem is, a szereplőgárda miatt érdemes megnézni: Sigourney Weaver, Joan Allen, Kevin Kline, Tobey Maguire, Christina Ricci és Elijah Wood a főszerepekben.

Az Otthon, édes pokol Anthony Burns rendezése, és Katherine Heigl mellett feltűnik a filmben James Belushi is. A sikeres középosztálybeli amerikai, Don Champagne élete látszólag teljesen rendben van, pörög az üzlet, szép ház várja a kertvárosban, benne a feleséggel és a gyerekek. Ám sajnos mindig van egy szalmaszál a történetben, így a feleség, Mona rájön, hogy viszonya van a férjének valakivel. Ebből jó kis párterápiára, vagy drága válásra lehetne következtetni, de nem, ennél rosszabb a helyzet. Mona ugyanis mindenre hajlandó, hogy fenntartsa a látszatot, és ezért hajlandó szó szerint a végletekig elmenni. A tökéletes feleség képét építő nő, aki még a szex idejét és hosszát is megtervezi, azzal szórakoztatja magát, hogy fogkefével takarítja a mosdót. és természetesen a gumikesztyűnek is fontos szerep jut a filmben, amelyet hétfőn, október 7-én nézhet meg a FILM4-en. A stepfordi feleség újragondolt verziója kegyetlen és kiszámítható, és csak kapkodjuk a fejünket, miért ragadnak benne ebben a házasságban.
