Már korábban elhatározta persze Razgatlioglu, hogy felveszi idén a világbajnoknak járó rajtszámot, de csak a napokban vált véglegessé, amikor kijött az idei nevezési lista. Nagy változás lesz, az elmúlt hat évben ugyanis ugyanazon a motoron, Jonathan Rae Kawasakiján pihent az 1-es.
“Beszéltünk erről a menedzseremmel azon gondolkoztam, láttam-e már valaha 1-es számot a Yamahán, úgyhogy azt hiszem, itt az ideje, hogy felvegyük az 1-est”
-mondta a török versenyző.
Felvetése abszolút jogos, tényleg, ment valaha Yamaha 1-essel a Superbike-ban?
A 35. szezonja kezdődik most a sorozatnak, és egészen hihetetlen, de ennyi idő alatt még sosem viselhette Yamaha az 1-est.
A második legnagyobb motorgyártó hiába volt ott majdnem mindig a rajtnál, a Superbike-világbajnokságot csak egyszer nyerte meg, 2009-ben. Akkor az újonc amerikai, Ben Spies győzött nekik, csakhogy azzal a lendülettel tovább is állt a MotoGP-be, vagyis az 1-est nem vehették birtokba 2010-re. A szám ugyanis emberhez, nem a gyártóhoz kötődik, ha előbbi megy, utóbbi nem tehet semmit, az 1-est arra az évre nem osztják ki.
Vagyis óriási premierre kerül sor idén áprilisban Aragonban, amikor a Superbike-vb elkezdődik, nem véletlen, hogy Razgatlioglunak esze ágában nem volt megtartani eddigi számát – az 54-est -, amint az divatba jött, mióta Valentino Rossi megtartotta a 46-ost 25 évvel ezelőtt.
Legutóbb világbajnokságban egyébként 2016-ban ment Yamaha 1-essel, Jorge Lorenzo 2015-ös vb-címe után, a MotoGP-ben.
2022 ráadásul dupla jubileum lehetne a japánoknak, mert tavaly a MotoGP-ben is ők győztek, Fabio Quartararóval, aki viszont nem vált 1-esre a gyorsasági motoros vb-n, hanem megtartja a 20-ast.