November 21-én a tévétársaságok világszerte a Televíziózás Világnapját (World Television Day) ünneplik, ezzel emlékeztetve minket arra a mély, folyamatos átalakulásra, amely a televízióból tévét, teljes videoélményt varázsolt.
Az ENSZ által kezdeményezett, évente ismétlődő világnap alkalmából a tévétársaságok egy 30 másodperces szpotot sugároznak és tesznek közzé online, amely egyben meghívó is a nagy felfedezésre.
Az ENSZ 1996-ban indult kezdeményezésének 25. évfordulója alkalmából készült különkiadásban a Televíziózás Világnapján egy olyan igazságot ünneplünk, amely a világ minden pontján megállja a helyet: a tévé mára már sokkal többet jelent nekünk, mint egykor. Egész nap rendelkezésünkre áll, az otthonunkban és út közben, bármilyen képernyőn – kicsin vagy nagyon – élő adásként és streaming formájában. Egyéni és társas élményeket kínál. A tévé mára mérhető, összeköthető, személyre szabható és célzottan alkalmazható.
„Fontos, hogy a Televíziózás Világnapjának 25. évfordulóján ne csak a tévé folyamatos, töretlen evolúciójára tekintsünk vissza, de a jövőt is szem előtt tartsuk. E médium DNS-ében benne van a folyamatos átalakulás, amelynek révén újabb és újabb platformokkal, lehetőségekkel és ötletekkel szolgálja a nézőket, a televíziós vállalkozásokat és a hirdetőket. Ennek ismeretében kíváncsian nézünk elébe a következő 25 évnek és azoknak az újításoknak, amelyeket a tévé fog nekünk elhozni, hogy biztosítsa a lenyűgöző élményt” – hangsúlyozta Katty Roberfroid, a Televíziós és Rádiós Kereskedőházak Szakmai Szövetségének főigazgatója.